sisu

Den försvunna skon är tillbaka!!

Kategori: Allmänt

I flera veckor har Liljas svarta gympadoja varit borta. Totalt puts väck...!
Fruktansvärt irriterande och vi har letat som tokar....! Plus att jag har blivit beskylld av Robert att ha slarvat bort den... *mutter, mutter*
Jag har ändå trott att den ligger nånstans hemma hos oss, för OM man hittar en sko ute, då lägger man den ju så att den syns, typ på ett elskåp, eller på nån trädgårdsmur eller så, och DESSUTOM måste den, om den nu hade tappats, hamnat i närheten av antingen vårt eller Veronicas hus. Och om man hittar en liten barnsko i närheten av ett hus där man vet att det bor barn så kanske man plingar på dörren till huset med barnet...
Men ingen har plingat... Och ingen sko har legat på marken eller på nån mur...

Så gick vi och köpte nya skor, efter att först ha hört efter med Liljas ortoped att det var okej att låta henne ha icke-ortopediska skor tills hennes vinterskor kommer nångång i mitten av november.
320 spänn för ett par röda vinterstövlar... Hmm, när man nyss har tappat bort en sko ur ett par för 400:- ... Liite sved det i plånboken...

Lilja har använt sina nya röda stövlar ... uuungefär 4 gånger.... Och bara nån timme åt gången på dagis...

Så var jag i det som så småningom, när vi får ändan ur vagnen, ska bli Liljas rum. Det används för tillfället som lagerlokal, det är FULLT med prylar... Gick förbi en bokhylla... plockade med mig lite leksaker till Lilja därifrån som hon inte har sett på ett tag... och vad ser jag?? VAD skådar mitt norra öga?? ÄR det inte en liten svart gympadoja som ligger där på nerdersta hyllan? JOMENVISST!!

Vilken lycka!! Och veeeem kan ha lagt den där..?? Viiilken lite sötnosa kan ha krypit iväg med skon och lagt ifrån sig den på nedersta hyllan.... Mmm, joo, vi gissar på Lillybilly va?? *nickar*

Men slutet gott, allting gott, nu har vi ett par vinterskor till nästa barn...! =)

Vi fick dagisfotona idag..!! Ååh, jag var så spänd när jag öppnade kuvertet...! Jag hade ju varit med när de hade tagit fotona på dagis och stått bakom fotografen och kikat i kameran och sett bilderna.
Hon tog typ 4-5 bilder och Lilja gapskrattade och var jättesöt på nästan alla. Tyvärr störde sig fotografen på att hon hade tungan ute på varje gapskrattsbild, men jag tänkte att när hon väl ska välja den bästa bilden så lär hon ju välja en glad bild även om tungan är ute. Icke. Det foto fotografen (som för övrigt var en mesig brud på typ tolv år) hade valt, var ett foto där Lilja på nåt vis drar ihop läpparna så att de knappt syns och hon ser allmänt mysko ut... Ingen fin bild alls... =( Absolut ingen rama-in-och-ge-bort-i-julklapp-bild... Men jag ska ändå lägga in den på FL, det är ju trots allt Liljas första fotografering...!
Fast gruppfotot blev  hon bra på...! =)

Nu ska jag Pilata! Jag är jätteduktig!! =)

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: