sisu

Torsdagens blogg...

Kategori: Allmänt

Har precis stigit upp ur sängen där jag låg med en liten sötnosa på mig... Jo, bokstavligt talat mig... för jag testade att försöka söva henne utan varken tutte eller välling och det tog ca tio minuter, så låg hon oppepå mig och snarkade.... =)
Jag tänkte att hon ju faktiskt klarar av att somna utan något ätbart på dagis... där lägger de henne och buffar på henne och så sover hon på fem minuter....
Och det funkade ju här hemma med... idag... =) Frågan är om det funkar imorgon, och resten av alla dagar, men det får vi se...!

Vi är bjudna på dop...! Skitkul, jag älskar såna där tillställningar, och speciellt det här dopet hade nog blivit skoj, för föräldrarna är de som gifte sig i somras när vi var på bröllop och det är ett kul gäng folk de har omkring sig...!
Men nähä.... Jag insåg idag när jag pratade med min brorsa i telefon, att JUST den helgen.... av typ 50 helger på ett år som jag annars är helt ledig på... så KAN jag inte...!!! =(
Jag ska ju på min doulakurs då..... Den är visserligen i Stockholm, men jag tvivlar på att jag kan komma ifrån ett par timmar....
Det var det dopet.... Jag som såg fram emot tårta och sånt.... =(
MEN det kommer andra tillfällen att moffa tårta...!

Vi var och badade igår... I gruppen är det åtta barn inbjudna.... Ett par stycken var sjuka.... Några hade bytt grupp... och ytterligare några hörde inte alls av sig.... Summa summarum, det var jag, Lilja och sjukgymnasten i vattnet.....! Snacka om att få all uppmärksamhet, inte illa...! =)
Men lite tråkigt är det ju samtidigt, tyckte ju det var roligt att träffa andra föräldrar.....

Men vi sjöng och skjutsade Lilja mellan oss.... Hon gillar sång, min brutta... Sparkar och plaskar och skvätter när vi sjunger...! Och hon skrattade sig fördärvad när L, som jag nu kallar sjukgymnasten, bubblade i vattnet - "kokade kaffe"... sen försökte hon göra likadant.... men hon fick bara massa kallsupar stackarn... =)

Jobbar imorrn igen.... Då har jag sammanlagt jobbat ihop 55 timmar..... helt okej... osså lite A-kassa på det, det är ju inte fel....
Vi får se sen, om jag ska jobba nästa vecka med....?
Hade gått med på tors-fre nästa vecka, men så kom jag på att på fredag ska Lilja kolla ögonen... I Västervik, 7.30 ska vi vara där... så vi sover nog på patienthotellet....
Hon ska sövas och då får hon ju inte äta på några timmar innan, så jag vill inte väcka henne så att hon tidigare än nödvändigt får vara hungrig....
Osså kollade jag upp om hon får ammas ännu närmre inpå sövningen... Fr.o.m. 24.00  får hon inte äta eller dricka något annat än äppeljuice, sportdryck eller så.... Men bröstmjölk gick bra fram till 03.00 - hennes vanliga mattid - perfekt!!

Sen blir det nya glasisar...! Spännande...! =)

NUUUU har jag lagt in lite bilder från bröllopet... http://www.familjeliv.se/krypin/liljasfarsa/galleri.php

Nettiz... inte dina, jag hade ett helskotta med att få in de här bilderna igårkväll... ska ta itu med dina när jag har tid sen...... KRAM!!!!

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: