sisu

Lillabilla sjuk...

Kategori: Allmänt

Ååååh, lillskrutta är suuuk.... =(
Vi gick upp tidigt imorse för att hinna med en sväng på Öppna Förskolan som öppnade 9...
Men vid 8.30 så körde Lilja en hostning med medföljande kaskadkräkning.... Inte mycket, men tillräckligt mycket för att jag skulle hejda mig lite i våra ÖF-planer...
Rådfrågade mina kära vänner på FL och de tyckte jag skulle stanna hemma med henne utifallattellerom....
Men jag stänger ju (skulle ha stängt....) 18.30 idag.. faaaasen, så otajmat... =( Stackars den som tar min plats idag.... *suckar*

Jag avvaktade ett tag till, men så kom det en liten skvätt kreks till... då tog jag tjuren vid hornen och ringde jobbet och sade att jag inte kunde jobba idag. Blä, hatar att känna mig så skyldig som inte kan jobba...!

Var lite orolig över att Lilja bara fick upp lite snor eller nåt, efter natten, eftersom hon är lite snorig...
Men nu ligger hon och sover, och har sovit i nästan två timmar... så hon är nog inte så pigg trots allt... Tur att jag stannade hemma...!

-----------------

Hon har blivit så stor, våran tjej...! Sådär helt plötsligt har vi verkligen ett barn hos oss, och ingen bebis, hur mycket jag än vill ha det.... *s*

När jag kommer hem efter jobbet om kvällarna så har Robert och Lilja oftast redan varit hemma en stund, och när jag kliver innanför dörren och ropar "Hallå...!" så hör jag hur Lilja direkt ropar tillbaka "Ah! Ah!" och släpper det hon håller på med och skyndar sig bort till trappen och det är så härligt att höra!
Det är samma sak om jag ropar på Robert när Lilja är i närheten, då börjar hon oxå ropa, och sen när han kommer, så ser hon så nöjd ut så... =)

När jag sen går uppför trappan till övervåningen står Lilja alltid vid ledstången och håller i sig och väntar på mig, det slår aldrig fel. Och när jag visar mig så ler hon så stort och hon ääär så söööt!!!!

När jag kommer hem brukar jag vilja ha en STOOOR kram av Lilja och det brukar jag oftast få, för hon är inte den som säger nej till mys, men igår, då var hon minsann en liten spjuvra...! =)
Jag sträckte armarna mot henne och sade "får mamma en kram?!" men hon bara satt kvar och tittade på mig.
"Men... En kraaaam vill jag ha" sade jag igen.
"En kraaaam Lilja, jag vill ju ha en kram!"
Lilja tittade ner i golvet, men jag såg hur ett litet finurligt leende spred sig över hennes läppar.... =D
Tillslut stod jag och hoppade och sade "En kram, jag vill ha en KRAM nu...!!!" och så tog jag upp henne och då kastade hon sig runt halsen på mig och gav mig en bamsekram...!!!

Hon är ju för go alltså...!


KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: