sisu

The secret is revealed!!

Kategori: Allmänt

(.... hoppas nu jag stavade rätt i rubriken...)

Nu är det så jääävla segt med datorn och Robert prioriterar inte direkt att fixa bilderna, så nu kör vi! Jag tänker avslöja hemlisen!

Det är nog inte många som INTE vet, som sagt, men nån blir nog överraskad...!!=)


Tamtamtaraaaammm...!! *TRUMVIRVEL*




Here it goes: Jag har färgat håret blont!!!!































 Hahaaaa... Näääe, det var det ju inte.... Inte skulle jag göra om det misstaget en gång till, haha...!!

Åkej, här kommer hemlisen på riktigt då....


Tamtararaammmmm...!! *TRUMVIRVEL* - the real one!!





Jag är GRAVID!! Tjohoo, japp japp, så är det!! Har äääntligen passerat de låååånga första tolv veckorna, är havvägs inne i vecka 13 nu...!
Till er, mina kära läsares stora förtret, är jag mitt uppe i den värsta nojigheten sen plusset, och jag tror att bebbe ligger och guppar död i min mage... =(
Men så fort MVC öppnar ska jag ringa och be att få komma och försöka lyssna på hjärtat... Hör jag det DÅ, då kan jag nog hålla mig lugn ett längre tag....

Har haft lite "tur" med att få besked om bebbens fortsatta levande, för jag gjorde ett VUL i v 6, då fick jag se ett litet blinkande hjärta - cooooolt...!!

På inskrivningen i v 8+6  fick vi HÖRA bebbes hjärta - nästan coolare än att se det!
15 december, v. 10+0  var vi på UL och såg en liten bebbe, med lika stort huvud som kropp, ligga och vifta med armarna...! Happy day! =)

Och sen torsdagen innan jul, i v. 11+0, fick vi höra hjärtat igen! Det tog lite längre tid, men det gick!

Tycker att jag är jättetjock!! I v. 9+5 plockade jag fram mammabyxorna...  Var himla svullen, och nu ser magen lite mindre ut, så troligtvis har svullnaden gått ner, och det är bara riktig mage som syns, men det är även lite av grunden för min oro. Magen är mindre! Hallå liksom!
Jag känner livmodern tydligt, och jag troooor att den stiger uppåt... Den HAR gjort det iallafall, jag hoppas att den fortsätter att göra det! Annars blir jag nojisch!!

Snart är det 2007!! =)

Ajuste, måste säga att Lilja går utan blöja HELA dagarna nu i jul!! Hon kissar på sig max en gång per dag, tror jag! Igår INGEN gång..! Hon är duuuktig!!
Fast vi måste påminna henne nån gång i timmen, jag undrar om hon kommer lära sig att känna efter själv, eller om det är där det kanske kommer att fela (om nåt nu kommer att fela...)

Det har ju blivit lite bättre - för förut fick vi nästan bära henne till pottan, för hon bara skakade på huvudet så fort man frågade, eller föreslog att hon skulle kissa.
Nu skakar hon på huvudet, men börjar ändå dra i byxorna.

Apropå det förresten - vad är det med barn och ta av sig byxor och trosor INNAN man är vid pottan?? Är vi i vardagsrummet går hon fem steg, sen börjar hon klä av sig. Eller just UTANFÖR toaletten, det är ju enklare att klä av sig VID pottan, så man slipper gå med byxorna slängandes runt fötterna... Knasiga ungar! =D

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2006-12-31 | 11:23:44

    hahaha, Lilja är bara för söt, än en gång! Kan verkligen se framför mig hur hon tultar in i badrummet med byxorna slängandes runt smalbenen :D Men så gör väl de flesta barn? Jag tror alla mina ayskon har gjort så i alla fall, och med liksom lite halvpanik i blicken.. haha.. Grattis till plusset igen, och värst vad du får lyssna och titta och greja. Orättvist jö! kram

  • Anonym säger:
    2006-12-31 | 16:15:57

    GRATTIS!!! Jag blir inte avis alls...;)
    Gott nytt år!

  • Fia säger:
    2006-12-31 | 16:16:22
    Bloggadress: http://fialoppansblogg.blogspot.com

    Det var ju jag...

  • jessica säger:
    2006-12-31 | 18:38:17
    Bloggadress: http://karleksbacill.blogg.se

    åhh massa grattis *kramar om* och gott nytt år!!

  • Lisa säger:
    2007-01-01 | 11:03:12
    Bloggadress: http://lis.blogg.se

    Och det var jag som skrev det första...

  • Monica/Gealach säger:
    2007-01-14 | 10:11:00
    Bloggadress: http://gealach24.livejournal.com

    Grattis, vad spännande!!!!! :-D

Kommentera inlägget här: