sisu

Onsdag

Kategori: Allmänt

Våran bästaste tjej i hela VÄRLDEN var en låååång period väldigt förtjust i att vara vaken på nätterna... I två timmar varje natt på ett ungefär har hon legat vaken i vår säng och sparkat, babblat, gnällt och rumlat runt och retade gallfeber på sin milda mamma och sin Liljaförälskade pappa som inte ville annat än att få sova....
Varför vi låter henne vara i vår säng? För att om vi lägger henne i hennes säng somnar hon iallafall inte och iallafall orkar inte JAG sitta hos henne i två timmar när hon ändå inte somnar, så då kan hon lika gärna ligga hos oss, så kan man iallafall slumra lite mellan sparkarna och tjuten...

Men så för ett tag sen började hon faktiskt att sova längre och längre om nätterna, vill-ha-vatten-och-en-kram-av-mamma-stunderna flyttades längre och längre fram på natten, tills jag till slut en morgon insåg att Lilja hade sovit HELA natten i EGET rum...! WOW, pukor och trumpeter och fyrverkerier!

Mennnnnn... så åkte vi till Björnrike... Och den fina nya vanan raserades redan första natten... Det är oerhört mysigt att sova tillsammans, jag säger inget annat, det finns inget mysigare än att klämma sig ner mellan en varm Lilja och en varm Robert i en varm säng efter kissestunden mitt i natten, men villkoren för att det ska stanna vid just "mysigt" och inte övergå till "%#"&%#¤& vad hon BÖKAR!!" är att skrutti ska just sova.... Och det är liiiite irriterande när hon faktiskt inte somnar, vad man än gör...!

Häromnatten till exempel, då gick hon ett steg längre i sin jag-tycker-inte-att-man-ska-sova-om-nätterna-fest...
För då låg hon mellan oss och bökade enormt mycket och for runt som en liten tumlare mellan lakanen trots att mamman och pappan försökte ignorera henne, alternerat med att försöka få henne att somna, och plötsligt.... mitt i allt bök och tjatter, så hör mamman att det prasslar på ett ovanligt sätt... På ett sätt som det inte BÖR prassla mitt i natten...

Mamman trevar försiktigt med händerna över lilla Liljan, inte riktigt säker vad det är hon letar efter, men känner i samma stund - blöjan!
Lilla Liljans blöja, som INTE sitter runt benen och magen som lilla Liljans blöjor SKA och oftast GÖR, utan inatt sitter lilla Liljans blöja runt ena vristen och resten av blöjan hänger och slänger... Lilla Liljan ligger nakenfis med bara pyjamaströjan på sig (sover inte med byxor) och är så nöjd så...
Tända lampan, språngmarsch för att hämta ny blöja INNAN sängen blir en kissesäng och allmän uppståndelse....

Lilja tänker "Nämen ser man på. Inatt lyckades jag ju riktigt bra."

Lampan släcks efter blöjbytet, och Lilja tumlar vidare.

När klockan ringer morgonen därpå ligger hon som en klubbad säl mellan oss. Med huvudet nedåt fötterna på min kudde. För det var så hon slutligen däckade. Gullefjunet...!

Jag har hittat en skitrolig grej! Man kan se vilken kändis man är lik!
Av tre bilder jag har testat med har alla sagt att jag är lik Sarah Jessica Parker, Emilio Estevez och Sharon Stone (!) och resten är olika, beroende på bild...
Se själva och avgör! =D

http://www.myheritage.com/FP/Company/faceRecognitionFlash.php?s=1&u=g0&lang=EN&temp=4afbcf34kxu7s111&server=Server9&database=1&startYear=1800&endYear=2005

http://www.myheritage.com/FP/Company/faceRecognitionFlash.php?s=1&u=g0&lang=EN&temp=4f2ccf34du3k1205&server=Server11&database=1&startYear=1800&endYear=2005

http://www.myheritage.com/FP/Company/faceRecognitionFlash.php?s=1&u=g0&lang=EN&temp=7b1ccf342n0p6r05&server=Server6&database=1&startYear=1800&endYear=2005 (Bara massa jävla karlar nästan...! >:o(

Testa ni med!! http://www.myheritage.com/FP/Company/face_recognition.php?s=1&lang=EN

Såååå... om jag skulle ta och svara på lite bloggkommentarer jag har fått...
Först av allt, tackar och bockar för namnmedgivandena... Men du "Veronica".... vilken Veronica är det då? Gissar att det är Veronica H...? Men...??

Och Lisa - shiiiit vad långt du skrev....!! Trillade nästan av stolen när jag insåg att texten nästan inte tog slut nångång...! =)
Men intressant att läsa, och tack för stödet och pushen i ändan..! =)

Nettizplättiz: Väääääähähäääntar.....!!! =D

Jessica: Så väl du känner mig - näääe, jag bryr mig SÅ LITE om hockeyn och OS och curlingen och allt annat trams som trollbinder folk vart fjärde år eller varje år eller hur ofta det nu är OS...
Och nu när du säger det så kommer jag ju såklart ihåg att du har skrivit under med hela ditt namn.... Brabra.. =)

Johansson: Vilken tid dårå?!?!? =oO <--- Sånt där rosa förvånat FL-smileysubstitut....

Valérie: Jaaa, det ska bli så mysigt!!! =D

Puss på er alla mina kära!! =)

KOMMENTARER:

  • veronica säger:
    2006-02-23 | 14:25:58

    jupp det va jag.. veronica H.. kram

  • Anna-Karin säger:
    2006-02-23 | 15:13:32

    Klart du får nämna mig vid namn..så hemlig är jag inte. Jag har haft fullt upp ett par dagar så jag har knappt varit inne på bloggen din.... Kul att ses på lördag...ska bli så trevligt.. Kram kram

  • jessica säger:
    2006-02-23 | 15:39:15
    Bloggadress: http://chiara.blogg.se

    haha läser med ett leende hur Lilja tagit av sig blöjjan..det är alltid kul att läsa om andras vakennätter..när man är där själv

  • jessica säger:
    2006-02-23 | 15:40:03
    Bloggadress: http://chiara.blogg.se

    *skrattar* när man INTE är där själv ska det stå..men jag har ju min beskärda del av vakennätter jag med med andréa

  • 888 säger:
    2006-08-04 | 08:46:41
    Bloggadress: http://www.ajcarvelli.com/3888

    Join scalper strategies spread push royal 888 poker hand spades quads edge pairs.

  • 888 säger:
    2006-08-04 | 08:51:24
    Bloggadress: http://www.ajcarvelli.com/3888

    Just acquaintance 888 coffeehouse stand management!

  • omaha hi lo säger:
    2006-08-05 | 11:52:36
    Bloggadress: http://www.ajcarvelli.com/08/4047.html

    So far gambling pressure omaha hi lo poker complete player!

  • backgammon säger:
    2006-08-06 | 02:05:38
    Bloggadress: http://www.ajcarvelli.com/07/backgammon.html

    In that case rack george road gross consecutive free backgammon house.

Kommentera inlägget här: