sisu

Min duktiga duktiga duktiga tjej!

Kategori: Allmänt

Min tösabit har gjort mig smått fundersam.
Igår sov hon middag i TVÅ timmar och fyrtiofem minuter... Det är ganska mycket...!!
Hon vaknade efter ca 1,5 timme och jag gick och lade mig i sängen med henne(vår säng alltså *s*) pch hon lade sig på mig och mös som hon brukar göra när hon har vaknat, men så somnade hon om.
Jag trodde att hon bara slumrade lite, men hon SOMNADE verkligen om...!
Och det gjorde jag med, somnade alltså... En timme sov vi, åh vad skönt det var...!

Sen vaknade jag och låg och funderade på livet och tittade i taket och då ringde dörrklockan och Lilja vaknade.

Och idag däckade hon i min famn TJUGO I SEX...! Och hon åt inte ens upp hela sin middag, och DET får mig att tro att hon kanske är sjuk...?? =( För sin MAT, den missar hon inte i första taget...!!
Trodde även att hon skulle vakna till liv igen efter en kvart eller så, och fått sig en powernap och sen inte somna för kvällen förrän vid 23, men hon sover än och klockan är 22.25....

Det är så härligt att höra bra saker om Lilja...!! Det värmer otroligt mycket i ett litet mammahjärta att höra att man har en duktig tjej!
Inte mindre än TRE ,megahärliga saker fick vi höra om Lilja på två dagar...!!
En sak var att jag pratade en stund med en fröken på hennes dagis. Vi pratade om matstunden, när det är dags för lunch, och fröknen berättade att Lilja alltid är SÅ hungrig och att man får hålla i sin egen tallrik och alla slevar och karotter så att hon inte ska börja ösa upp mat själv....
Och innan maten så säger de en ramsa, och sträcker upp händerna i luften och SEN får de äta, och Lilja är så ivrig och sträcker upp sina armar snabbt, ibland först av alla, och vänder sig om som för att skynda på de andra barnen att sträcka upp armarna, så att de kan börja äta nångång...!!
Den fröken som berättade det sade att hon blev alldeles tårögd av att se Liljas medvetenhet vid att "ska det bli nån mat på det här stället ska ALLA sträcka upp sina händer! JAG har redan gjort det *vänder sig om* vad sega de är vid det där ordet!" typ...! =D

Härlighet nummer två, det var att i onsdags var vi på dagis och hade möte med Liljas kontaktfröken och logopeden.
Jag berättade att Lilja tecknar "fågel" och "hund" alldeles själv, och att hon tecknar "borsta tänderna", "äta", "välling" och några fler tecken som jag såklart inte kommer på nu, när man tecknar själv och frågar "Kan Lilja teckna det?" ....
Och att hon, efter att ha fått hjälp att teckna, gör försök till det, som till exempel "Tack", "Kissa", "mätt", osv.
Hon tyckte att det var stora framsteg och att det hade gått väldigt fort! UNDERBART, helt och hållet UNDERBART att höra...!! Min duktiga tjej!! =D

Och så härlighet nummer tre, det är att Robert samma dag (i onsdags) hade varit på Hab med Lilja, och träffat hennes sjukgymnast, och hon hade blivit alldeles förvånad över hur bra hon gick, och så sade hon att "det här hade ju jag tänkt att vi skulle träna på idag..." och "Om JAG blir SÅ HÄR glad, då kan jag inte tänka mig hur glada ni föräldrar måste bli!" ...

Jag är så otroligt stolt över min lilla tjej!
Träffade en bekant i affären igår och det riktigt pyyyyser av stolthet i mig när jag ser Lilja knalla iväg med den lilla barn-kundvagnen. Stannar vid hörnet av hyllorna för att checka läget och står och hojtar "Uh! Uh!" och vinkar...! =)
Apropå de små barn-kundvagnarna de har på vårt ICA - Lilja bara älskar dem!
Går så stolt fram med den och blir skitförbannad när vi inte ska dit hon hade planerat att gå... *s*

Igår såg hon en övergiven vagn stå i affären, och självklart hade vi inte tagit nån till henne JUST den gången, så hon travade naturligtvis bestämt fram till den. Blev SÅÅÅ AARG när vi tog ifrån henne den... Vi försökte förklara att det inte var hennes vagn just då, men hon var superarg.... Underbaring!

Ikväll (och igårkväll och imorgonkväll...) är Robert borta på LAN... Halvtrist asså... Kvällarna går lite segt... fast just idag hände det mycket på FL så den här kvällen gick fort. Och med tanke på hur tidigt Lilja somnade idag är risken rätt stor att vaknar tidigt imorgon... så sängen hägrar strax.

Hejdå på er folk!! =D

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: