sisu

Älsklingarna

Kategori: Allmänt

En underbar sak med att vara en mamma till en Lilja, det är när man lägger henne efter lunchen...
Efter att ha torkat henne runt munnen, och kanske pottat lite, och bytt blöja, då lägger vi oss ner i sängen, i min och Roberts säng, för högsta mysfaktor.
Lilja ler sådär glatt som bara hon kan göra när det är dags att sova, och drar ur tofsen ur håret, och tar av sig glasögonen och lägger de där de alltid ligger, och sen så gonar hon ner sig mot kudden.

Ibland ligger hon och tjoar och fnissar tills jag säger åt henne att sova, men oftast kommer hon till ro på direkten.
Då ligger vi nära nära, om hon inte ligger med huvudet lutat mot mitt, eller ansiktet inborrat vid min hals, så håller vi iallafall handen, eller jag masserar hennes fötter.
Så dröjer det inte många minuter innan jag känner hur hon blir tyngre och tyngre, och andningen blir lugnare och mer regelbunden.... tillslut börjar hon snark-rossla, och då brukar jag kika på henne innan det är dags för mig att gå ut från sovrummet.

Hon ligger så fullkomligt avslappnad, hela ansiktet utstrålar ro och frid, och hon är så vacker! Hennes lugna andetag och de små varma händerna som ligger mot täcket, hennes lilla fot som sticker ut, och hennes ögonfransar mot kinderna - allt är så perfekt.

Åh... älskar henne så mycket!!!

(För att inte tala om min vackra make, han den skäggige som är så söt och fin och go och gillar GA lika mycket som jag! ;o))

.......

Vi var på ortopedkonsultation i torsdags. Gick prima!
Liljas högra fot har alltid varit den sämsta...
När hon var fyra månader kapades hennes båda hälsenor. De tog den vänstra med "utifallattellerom" den skulle behöva förlängas senare, så var det redan gjort, resonerade doktorerna.

Nu visade det sig att ortopeden jublade över hennes HÖGERFOT... Den är så fin att hon inte ens behöver skena om nätterna!! Didn´t see that coming!
Och VÄNSTERFOTEN var dålig - gissa varför?? Jo, för att hälsenan är för lång...!
Vet inte om det beror på den "onödiga" kanpningen för två år sen, men Robert fick det att låta så...
Så den ska vi göra en ny skena till...

KOMMENTARER:

  • Lisa säger:
    2006-11-18 | 15:44:21
    Bloggadress: http://lis.blogg.se

    Ååh, hon ee ju för gullig lilltossan! Skönt med högerfoten, hoppas vänstern kommer igen :) kram

Kommentera inlägget här: