sisu

Första affärsutbrottet!

Kategori: Allmänt

I helgen firade vi med champagne och tårta! Eller... Njääe, inte riktigt så avancerat kanske, men vi gick allt och mös ett tag... *s*

Vi var i Hultsfred i lördags och sålde en sjal, mitt på gågatan.
 Efter det lilla känns-som-att-man-säljer-knark-mötet gick vi in på den stora (boktavligt talat, de har allt möjligt, inte bara mat) Konsumbutiken mitt i "stan".
Lilja körde såklart en sån där liten barn-kundvagn som hon bara MÅSTE ha om hon ser en, och struttade fram så stolt så.
När vi kom till kassan, så lade vi upp våra grejer på bandet, och Lilja stod och höll i sin vagn.
Varorna åkte ner längst ner där man packar kassarna, och Robert betalade och började packa.

Lilja stod kvar, vid början av bandet.

- Kom nu Lilja, sade jag.

Inget hände. Hon bara blängde på mig.

- Men... Lilja, kom nu, sade jag igen, ovan vid att hon inte gör som jag ber henne.

Liten grimas och morr från Lilja.

- Men duuu...! Vad håller du på med, kom nu! säger jag.

Liljas ansikte förvrids i en grimas av ilska och frustration och hon böjer ihop sig som en fällkniv, med ansiktet mot golvet, skitsur, fortfarande med ett stadigt grepp om kundvagnen.

Jag går fram till henne och försöker tala henne tillrätta.
Då släpper hon vagnen och slänger sig ner på golvet och gallskriker, och jag, som förvånad mamma till Lilja som alltid är glad, vet inte vad jag ska göra. Hon är dock så fånig att jag  bara kan flina, vilket jag ser att Robert och kassörskan också gör.

Tillslut tar jag Lilja under armen och kör bort kundvagnen.
Lilja lugnar sig och är snabbt sitt vanliga glada jag igen.

Liljas första affärsutbrott! =D

KOMMENTARER:

  • Malin säger:
    2006-11-20 | 15:51:23

    Var glad att du sluppit så här pass länge ändå.
    Jag kan inte ha med mina söner (2,5 år & 4,5 år)till affären, håller på att skämmas ihjäl!

    Det blir bara värre och värre för varje gång.
    De triggar varandra och håller på och springa runt, gapa, skrika och trotsa så jag snart blir gaaalen :-(

    Trots detta älskar jag dem så det gör ont. Tänk att man kan älska någon som gör än så arg ;-)

  • Magdalena säger:
    2006-11-20 | 17:27:49

    Hipp Hipp HURRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Anonym säger:
    2006-11-20 | 18:43:39

    Har lagt kläder på skötbordet från mormormormor och hängt Liljas jacka i hallen. Hej

  • Anonym säger:
    2006-11-20 | 18:44:30

    Gör som jag, släng er på golvet och gör likadant. Lovar att det hjälper i affären.
    Pussar och kramar från Farmor
    PS Go Lilja Go!!!!!

  • Marie Stuxan säger:
    2006-11-21 | 10:34:57

    Hej moona :-).... Ville bara säga att jag tycker du är så jävla stark!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Du har.. eller fel.. NI har ju inte haft det så lätt.. Jag tycker dessutom att du är fruktansvärt duktig att skriva... Det är så lättläst.. Raderna bara flyter på.. och det bästa av allt är att man får fnissa lite ibland!!!Du borde skriva en bok!!! Ville bara säga det... Jag ska bli som du när jag blir stor!!!!!! KRAMIZAR Marie

  • Lisa säger:
    2006-11-24 | 14:46:14
    Bloggadress: http://lis.blogg.se

    Nu har jag läst det här inlägget typ 567 ggr *piiiik*... Alltså, det som du skojade om att ni firade, det var alltså Liljas utbrott. Har jag fattat det rätt då? Hur som helst vill jag iaf ha ett nytt inlägg i din blogg nu! kram

Kommentera inlägget här: