sisu

Jobbet....

Kategori: Allmänt

Blääääääuuuuuhhhh.... Öööörrrkkk..... Bläää........... Ungefär så känner jag för att jobba nu.

HEMSKT att säga, men dagis är nog fan inte min grej. Innan jag fick jobbet jag är på nu, hade jag inte jobbat på dagis sen vi bodde i Sthlm, fyra år sen.
Trodde i min enfald att jag hade ändrat mig, att jag kanske skulle gilla dagis nu.

Så fel jag hade.

Gör mitt bästa för att vara en vettig fröken trots att jag inte riktigt trivs, och jag hoppas att inte mina neg-känslor lyser igenom. JAG vill ju inte ha Lilja på ett ställe där personalen inte trivs.. =(
Försöker uppföra mig som Liljas fröknar, som alltid är så glada och verkar älska vartenda barn som kommer på morgonen, men... nääe, jag är ingen dagis-person... =(

Har lämnat intresseanmälan för jobb på en lysrörsfabrik. DET låter som grejer det...!

Puss....

KOMMENTARER:

  • Korven säger:
    2006-10-31 | 08:41:37
    Bloggadress: http://merkurius71.blogg.se

    Vännen, du är varken en dålig mamma eller en dålig fröken. Du är en Mona, vacker, duktig och ibland lite mänsklig... värre än så är det inte! Tror nog att både dina dagisungar och din älskade blomma tycker om dig! Vi andra gör ju det å en del av oss har ju inte ens träffat dig :-)

    Ho e för go din lilla blomma. Det syns mer och mer att hon är lik dig. Styrkekramar och regndroppar
    /Korven

  • Valérie säger:
    2006-10-31 | 09:34:57

    Flytta till stockholm och bli doula på heltid!!!

  • Lisa säger:
    2006-10-31 | 09:36:24
    Bloggadress: http://lis.blogg.se

    Alltså... Det är inte kul att jobba med småbarn när man inte njuter av det. Och det blir knappast roligare med tiden om man går och "står ut". Sök jobb på butiker istället, du pratade ju om det förut! kram

  • Lisa säger:
    2006-10-31 | 09:39:37
    Bloggadress: http://lis.blogg.se

    Och jag håller med Valle, jag tror du skulle kunna försörja sig som doula och sälja dina sjalar här i mycket större utsträckning. :)

  • Anna-Karin säger:
    2006-10-31 | 21:42:15

    Jag förstår precis vad du menar. Det är jättekul med barn och jättekul att jobba på dagis...ibland... men inte KUL... Det värsta av allt är ljudnivån...den suger :) Uppmuntrande lilla jag...

    HUr går webbutiken förresten?

  • Anonym säger:
    2006-11-02 | 11:54:56

    Håll ut, DET jobbet kommer, jag lovar! Tror personligen INTE att du kan försörja dig på att vara doula, ta det som en hobby, annars får du nog sätta dig i skolbänken och bli barnmorska kanske??
    Inger

  • Valérie säger:
    2006-11-02 | 12:07:15

    Jag tycker också att du ska bli barnmorska, du skulle passa som det!! Börja plugga Monkan och sluta lata dig ;)

Kommentera inlägget här: