sisu

Äntligen nytt inlägg!

Kategori: Allmänt

Arghhhh!!! Dessa FÖRBANNADE JÄVLA MYNDIGHETER!!!
Jag har skickat in tonvis med papper och blanketter och tilläggsblanketter till Försäkringskassan och A-kassan och Arbetsförmedlingen och jag är så TRÖTT på det!!

För ett tag sen råkade jag uppenbarligen i ett svagt ögonblick (jag minns det inte ens själv) anmäla mig till internet-kassan - alltså att man deklarerar sina kassakort på internet istället för att skicka in papper om det.
Men jag KOMMER INTE IN!!
Försökte för ett par dagar sen, men då var det tydligen nåt vajsing på deras datasystem - AMATÖRER!!!! - och NU när jag försöker, då GÅR det återigen inte!!
Ringer till deras växel, helt vansinnig - jag får ju aldrig några pengar!! - men får till svar att det är många som ringer just nu - försök igen om en stund. AAAAAHHHH!!

Och jag tänker tamejfasen återgå till pappersmojänger istället - vem fan har tid och ork att sitta och tjorva såhär!!! *kokar av ilska*

...

Annars är det bra... =)

Lilja är grymmast i stan - för hon är helt utan blöja all hennes vakna tid! Hur coolt är det på en skala!?
När hon sover på natten har hon blöja, och vi håller på att testa om hon klarar av att sova utan på dagen, men annars är hon HELT blöjfri hemma, på dagis, när vi går till affären, osv!
Alla jublar och gör vågen! =D

Jag är tjock! Alldeles förvånad över hur tjock jag är, blev jag igår när Robert tog en magbild!
Jag propsade på att få ta en ny, där jag drar in magen och spänner magmusklerna (sådär som jag alltid gjorde INNAN jag blev gravid och det plötsligt blev helt okej att gå omkring och puta!) men det syntes knappt nån skillnad!
Hallå eller!!

Ska lägga in bilder snart, lovar!

...

Var på MVC igår. Grät en skvätt pga blodprov... Orkar inte dra hela storyn, mer än att jag för tillfället är räddare än någonsin för att ta sånt blodprov i armen. Jävla skit!

...

Jag har fått en thing för knispriga grönsaker!
Proppar i mig paprikor, morötter, kålrötter, rädisor, blomkål plus massa andra goda grejer som jag inte vet namnet på! =D
Det är sååå gott, och rått ska det vara! Det funkar att ha det kokt med, men det är godare med råa prylar! Broccoli är det enda jag alltid kokar.... =)
Kommentera inlägget här: