sisu

Blir så arg!!!!

Kategori: Allmänt

Lilja ammades i 6,5 månader och mådde som en prinsessa. Så fort i började med smakisarna, började även ett litet helvete med konstanta förstoppningar.
BCV skrev ut Laktipex som gör bajset mjukare och har fortsatt skriva ut recept efter recept genom åren utan att KNYSTA nåt om utredning om VARFÖR vår stackars dotter kämpar med bajset varenda jävla gång!!

Nu har vi tagit bort ren mjölk till henne och VIPS märktes det skillnad! Jag blir gråtfärdig av detta, för TÄNK om hon hela denna tid har varit mjölkallergiker!?! Blir så förbannad på att det inte har rotats i! Inte ens Habiliteringen, men de kanske litade på att BCV hade koll på den biten eftersom det är de som har skrivit ut Laktipexet.

Vi tog bort ren mjölk hemma och vips började hon bajsa alldeles normal konsistens. Det har vi aldrig sett hos henne, utan det har alltid varit hårt eller löst, aldrig lagom.
Nån vecka senare hajade dagis vad vi hade sagt och tog bort mjölken även därifrån och sedan dess bajsar hon MINST en gång per dag!

För FAN! Tänk om det har varit mjölken hela tiden?! Det KAN ju vara en slump, att hon ändå skulle ha blivit "frisk" nu, men det är föööör mycket tillfällighet tycker jag...!

Jag är arg arg arg över att ingen (läs BV-fucking-C!) har tagit tag i detta! Men vad kan man vänta sig av den jäkla tanten...!!! *kokar över av ilska*

KOMMENTARER:

  • sanna säger:
    2008-04-30 | 12:43:49

    Ja det är tyvärr lika illa på vårt BVC.
    Vårt mellanbarn har vi kommit på är laktosintolerant, men då var hennes mage lös istället. Sen vet jag en annan som har allergi mot mjölkprotein, och då blev magen hård, som Liljas...
    Hur som helst, lycka till
    Sanna

  • Valérie säger:
    2008-04-30 | 13:22:03

    Alvin blir också konstig i magen av ren mjölk har jag märkt. Och Alvin är inte heller normal i magen sedan typ oktober förra året då han åkte på sin första magsjuka. Jag kanske borde börja ta bort mjölk ur matlagningen också för att se om det blir bättre. Gluten är han inte allergisk mot, det har Vårdcentralen redan tittat efter. Har ni tagit bort mjölk ur matlagningen också? kram

  • ida säger:
    2008-04-30 | 23:50:11
    Bloggadress: http://2vuxna2barn.blogspot.com

    Alltså, det ÄR dåligt! :-/ Sånt ska man väl inte missa? Kan väl inte va så svårt med ett "testa om det är mjölken?" typ?

    Näää, bvc har jag ine mycket för, går dit för att plikttroget väga o mäta men mer än så....nää.... det känns som dom satt sin stmpel hos mig iom att dom rekommenderar 5-min met tex.....

Kommentera inlägget här: