sisu

Klippet!

Kategori: Böcker jag läst

Jag har en väldigt konstig frisyr. Ner till öronen ungefär, är det nån slags etapp/uppklippt längd, som med min lilla lilla antydan till självfall burrar upp sig rätt döfult så fort man så mycket som tittar på det. Håret som är under det, är ca en dm längre, och spikrakt, för NÅN måtta på självfallet får det vara!

Resultat: Skitful frisyr när jag har det utsläppt vilket jag oftast har.

Så pratade jag med en polare för en vecka sedan och nämnde att jag ville klippa mig, men ändå inte, för jag trivs inte med "frisyren" jag har nu, men heller inte i kortare, vill ju ha långt hår... =/
Polaren tyckte absolut att jag skulle klippa mig, för det gjorde jag för 2,5 år sen och blev enligt henne så fin.

Så har jag sedan dess tänkt på vad hon sade och varit lite sugen på att göra någor halvdrastiskt. Jag vet dessutom att den här tjejen brukar klippa folk, och tänkte att jag skulle fråga henne om hon inte bara ville jämna till mitt hår lite, så att allt hamnar på etapp-nivån. Vilken trevlig överraskning det blev, när jag pratade med Veronica idag, som berättade att hon och polaren hade diskuterat mig, och polaren hade sagt att hon så gärna skulle vilja klippa mig! Prima! Jag ringde upp henne och imorrn smäller det! Spännande värre!! =) Ska försöka komma ihåg att ta före och efter-bilder!

Mindre kul är det att jag inte vet vad jag ska ha på mig imorrn, på nyårsafton. Hade satt allt hopp på mellandagsrean men det sket sig ju rätt stort... Så nu får jag damma av nån gammal trasa jag har i garderoben, SUCK!

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: