sisu

Suck...

Kategori: Allmänt

Igår kändes Lilja varm, men vi har tappat bort termometern så vi har ingen aning om hon hade feber eller ej. Hon vaknade på kvällen och var otröstlig, även när hon fick sitta hos oss i soffan, och så brukar det inte vara.
Hon fick en halv Panodil utblandat i vatten och fick i sig kanske 2/3, och efter det lugnade hon sig, sedan sov hon gott hela natten.

Två som INTE sov hela natten, det var jag och Eskil. HAN hade tveklöst feber plus att han är skitsnorig. Han vaknade aproximately (stavas??) femton gånger, och jag är såååå trött idag. Eskil själv har redan lagt sig för förmiddagssömnen, och klockan är bara kvart i åtta. Schysst.

Vid halv sju imorse när jag var uppe och gjorde frukost, ringde jag till Liljas dagis och sade att hon inte skulle komma. Berättade att det var mest jag och Eskil som var slitna, men att hon är lite snorig.

Men nu! Nu springer hon omkring och leker och är PRECIS som vanligt, inte ens snorig!! Så typiskt! Och jag sade att hon inte skulle komma till dagis imorrn heller, för det är bara 2,5 timme (och bilen är paj och vi har en halvtimme enkel väg att gå...!) så nu kommer det vara måååånga lååånga dagar tills det är dagisdags igen... =(
Men så länge hon roar sig själv, så är det väl lugnt, sen får jag kanske plocka fram dagisfröknen i mig, och göra lite trolldeg och ha sångsamling. Sistnämnda har jag faktiskt haft ett par gånger med mina två hjärtefjun, och det är bra mycket roligare än att sjunga med bara ett barn! =)

Nu ska jag gå och diska. Och tvätta. Och dammsuga. SEN är jag dagisfröken! =)

Förresten upplevde jag igår en stor fördel med att ha en polare i huset! Strax innan 22 igårkväll kilade jag upp en trappa och lånade febernedsättande - något som vi av någon anledning har missat att stocka....
Kommentera inlägget här: