sisu

Lägersommar!!

Kategori: Böcker jag läst

Imorrn drar vi, jag och Lilja! Vi ska på lääääger, minsann!!
Mamma-barnläger, fick lapp på Öppna Förskolan.

Man bor i husvagn eller husbil tydigen och för 550 spänn är mat och aktiviteter inräknat. En av aktiviteterna är mammagrupper - barnen är barnvaktade och det finns tid för prat och sånt. Härligt!

Det anordnas av nån församling här i krokarna fick vi veta av hon på Öppna Förskolan som delade ut lapparna, och det är ju okej, för SÅ farligt kan det ju inte vara, trots att jag är jätteotroende.... Öppna Förskolan är ju inte "värre" än att vi sjunger sånger om att Gud är allas pappa (vilket jag för övrigt tycker är en rätt hemsk sång, för Gud ÄR inte mina barns pappa, I know that for a fact! Jag sjunger gärna att Gud tycker om alla stora och alla små, även om det regnar och så vidare, men att sjunga att det är allas pappa.... Njaa..) nåväl, jag googlade på stället vi ska till, och det var mycket... ehmm... tjaa.. hemsidan består i stort sett av förböner, trosbekännelser och lovsånger, texter om Gud och Jesus och synden, info om bibelskolor och gospelkörer och grundkurser i kristen tro.... Inte en vägbeskrivning så långt ögat når, tyvärr...

Jag blev lite skrajsen när jag kikade runt på sidan, men jag är vid gott mod. Ska vi prata om ditten och datten utifrån en kristen tro, så får jag väl bara hänga på. Kanske lär man sig något till och med!
Hur som helst ska det bli härligt att åka iväg med bara Lilja, och lämna Eskil hemma med den pappaledige Robert!

Och så var jag ute på partaj igår! Harrys med några tjejer jag har träffat på ÖF, och några polare till dem. Vi satt "bara" vid bordet och pratade och drack gott, för det fanns inget dansgolv... =(  men hemskt trevligt var det! Underbart att gå ut för en gångs skulle, det är lääääänge sen sist!

KOMMENTARER:

  • Valerie säger:
    2008-06-28 | 22:09:40

    Spännande..Vilken kyrka är det som annordnar??

  • Mon säger:
    2008-06-28 | 22:56:45

    Det är ___-ortens missionsförsamling.... Mer än så vet jag inte... har inte jättestor koll. =)

Kommentera inlägget här: