sisu

Självlärda killen!

Kategori: Böcker jag läst

Vi tränade och tränade för att få Eskil att teckna "dricka". Tillslut kunde han, och vi var så impade och stolta! Nu, några månader senare, tecknar han INTE dricka, utan viftar hysteriskt med båda armarna och stirrar ut mjölken (eller aktuell dryck) när han vill dricka. Lampa är ett annat ord som vi har tragglat. Även det är borta.

Däremot har han, utan annan träning än att tydligen ha råkat uppfatta när vi och Lilja tecknar, lyckats lära sig "Bada", "Välling", "Regn", "Sova", "Farmor/FarfarÅke", "Äta", "Bil", "Pannkaka" och "Smörgås". Och så har jag för mig att det är nåt mer... som jag inte minns.

Men jag är rätt impad iallafall..! =)

Vi ska köpa en till fågel förresten! För er som inte vet, så har vi en tolvårig nymfparakit som är så ensam så ensam. Så vi ska köpa en liten bebis som den kan hänga med om dagarna när vi inte är hemma. Hoppas de gillar varandra!

Ajuste!! Måste ju berätta att jag gjorde ett pepparkakshus ikväll när barnen hade lagt sig! Håhåjaja, det är så trevligt med jul, älskar mina julsånger, min lilla kyrka som spelar Stilla Natt, och alla tomtar som står i alla vrår här hemma! God jul på er!

KOMMENTARER:

  • Dimitra säger:
    2008-11-28 | 23:01:25

    Vad duktig Eskil är :-)



    Godjul på dig med.

  • Mona säger:
    2008-11-29 | 08:02:14
    Bloggadress: http://sisu.blogg.se/

    Tack tack! =) Och GOJUUUL!

  • Dino säger:
    2008-11-30 | 20:45:49
    Bloggadress: http://dino78.blogspot.com

    Åh...jag vill med göra pepparkakshus. Förra året i Arboga tidning var dét nån tävling med vem som gjort finast hus och hereegud säger jag bara...!!!



    Jodå...farmor mår väl sisådär, men blödningen har som tur var inte gjort henne förlamad elelr så hon tappat minnet eller talet. Man får hoppas att hon blir helt återställd, men hon vill nog dö ändå tyvärr. Ser inget, hör sämre, konstant illamående och yrsel sen ett år tilbaka.

Kommentera inlägget här: