sisu

Namnval!

Kategori: Allmänt

Nu brudar och snubbar, måste jag ha hjälp...! blogg.se driver mig till vansinne, jag gillar inte det längre... så jag ska flytta!

Till Wordpress tänkte jag styra kosan... men sisu är upptaget som användarnamn där, så vad ska jag heta istället!?

Verus? Betyder "äkta" och det är ju trevligt om det jag skriver i bloggen är äkta...! =)
Viridis? Betyder "grön", vilket är min favvofärg...!
Hirculus kanske? Latinskt ord för växt som "luktar get".... Personliga favoriten hittills! =D
Hodie, betyder "idag".
Verum, står för "Min, egen". Kanske för tankarna lite för mycket till ... hälsofil... =D
Pax, betyder "Fred" eller "frid" och det är ju vackert...

Så... hjälp mig...!! =D

KOMMENTARER:

  • Cissi säger:
    2009-08-28 | 11:30:58
    Bloggadress: http://www.stitchoholic.wordpress.com

    förslag nr: 3

  • Viktoria säger:
    2009-08-28 | 11:39:05
    Bloggadress: http://morrdraken.wordpress.com

    Jag håller med Cissi, trean är helt klart originellt och fint. *gillar*

  • Mona säger:
    2009-08-28 | 11:41:56

    Cissi och Viktoria: Hehe, då har vi tre röster på den, och ingen på någon annan...!



    MEr mer mer! =D

  • Nettiz säger:
    2009-08-28 | 13:14:50

    Alltså - man kan ju inte annat än gilla "luktar get"...hahaha! =)))

  • Kikar in då och då... säger:
    2009-08-28 | 18:44:07

    Åh, jag som tyckte sisudar var så himla fyndigt och kul! ;-)

    Ja, ja...

  • marcela säger:
    2009-08-28 | 21:53:22
    Bloggadress: http://yapoo.blogg.se/

    Verum tycker jag låter skit bra....

    kramis

  • Veronica säger:
    2009-08-28 | 22:00:10

    jag tycker att pax är bra, och lätt att komma ihåg, de andra namnen kommer ja´g glömma på en gång

  • Berit säger:
    2009-08-28 | 22:01:52
    Bloggadress: http://kletskiten.wordpress.com

    Jag tycker att den ska heta Balippi.

    Det betyder ju klippa, och det verkar passa in på dig!

  • Mona säger:
    2009-08-29 | 20:02:22

    Kiar in då och då: Jo, jag med, lovar! Men det är de där avsaknade prickarna vettu....... Det blir inge bra... =)



    Marcela: Tack för förslaget och kram!



    Veronica: Svägerska/arbetskamrat/kombo/skolkompis?? Isåfall - din late sate! Nån annan Veronica: Aha... =)



    Berit: Haha, har faktiskt tänkt rätt seriöst på Balippi...!! Kanske får tänka om...! =D

Kommentera inlägget här: