sisu

Mera ordbajs!

Kategori: Böcker jag läst

OJ vad allt känns enklare, roligare och mer rosenrött när allt är som det ska, än när något är fel!
Det känns plötsligt så bra med Liljas dagis och jag sitter ärligt talat lite med hakan en bit ner, för jag fattar inte hur det kan ha varit så illa, att jag har varit så arg som jag har varit, men plötsligt känns allt superbra!
Jag tror ju att det dels är saker och ting som har ändrats, typ att Liljas resurs VISST ska få gå fortsättningskurs i TAKK, vilket för en månad sedan var otänkbart p.g.a. ekonomi enligt chefen, men sen tror jag även att det kan ha berott lite på att jag inte har haft så bra kommunikation med Liljas personal, som har behövts. Jag har helt enkelt inte hajat vad som händer på dagis, och sedan dragit en del egna slutsatser.

Pratade med en i personalen idag, som tyckte att jag och Robert ha möte med några i personalen så vi kunde få till ett åtgärdsprogram för Lilja, vilket mig veterligen inte har funnits tidigare. Jag förklarade att allt kändes så mycket bättre nu (har varit öppen med personalen om att jag har varit arg och irriterad) och de tyckte det var bra att jag kände att jag inte behövde något "arg-möte", utan bara ett vanligt möte! =)
För jag ÄR ju ingen arg människa. Jag vill ju så gärna att allt ska vara bara bra, att alla ska vara glada och ha det bra. Så nu är jag som sagt så glad. Allt som händer känns så mycket bättre än när jag var arg och ledsen och besviken, både det braiga och det dåliga.

Så - nu har jag bajsat klart för den här gången! =)
Kommentera inlägget här: