sisu

Färg... Färg, färg och färg...

Kategori: Inredning/Nya lägenheten

Mer hjälp behövs!

Så fort jag inte har huvudet fullt med middagsmat, Ebba dansar eller sulcus, os zygomaticum och andra spännade saker jag måste kunna som rinnande vatten i övermorgon, tänker jag på FÄRG!

Hall
Liljas rum
Eskils rum
Vårt sovrum
Vardagsrum
Matrum
Kök
Gästtoa

ALLA de rummen behöver färg, ASAP...!

Hallen är så gott som klar. Någon slags vit på tre väggar, och sedan denna http://alcro.se/kulorer/color.aspx?textcolor=000000&backcolor=579837&name=Wasabi&img=&designer=Eva%20Lilja%20Looowenhielm på väggen med dörren mot vardagsrummet.

Jag är inte 100% säker på den exakta kulören, nån som tycker att den ska bli ljusare, mörkare, råare, sötare...?

Vårt sovrum får ju turkos fondvägg med trädstammar och de andra väggarna blir grå.

Lilja och Eskil ... åååh... jag veeet inte...! Har fått massa bra förslag, men inget som känns klockrent.

Vardagsrummet... Tänker mig en fondvägg... kanske den där TV:n ska stå, men kanske förlänger det rummet för mycket då, med tanke på att bara halva rummet kommer att möbleras typ...? Iallafall är det senaste budet ganska mörkt lilagrått... Vad tros om det?

Köket.... Ååh, köket.... Vi har ju valt en skitful plastmatta, undrar om det är för sent att ändra sig...? Den här, under rubriken "plastmatta": http://www.troingebergsgolv.se/ --> Produkter... Vi har typ likadant golv nu, fast i vita toner. Helt okej faktiskt. Och köksinredningen kommer ju att vara vit, men med något - vet inte vilket - träslag runt kanterna... Borde vi ta sånt golv istället? Vita fejkplattor?

Tänkte mig grönt på en vägg (vitt på resten), typ oliv (som Berit tipsade om, lät fint!!) men Robert tyckte att det kanske kunde bli för mycket grönt då, med tanke på att vi ska ha det i hallen.
Sen tänkte jag brunt, halvmörkt. Finfint med allt "pynt" vitt, typ gardiner, tavellister och så, men kanske tröttnar vi på det snabbt?
Något i den här stilen kanske: http://alcro.se/kulorer/color.aspx?textcolor=000000&backcolor=BDDCDD&name=Monsun&img=&designer=Eva%20Lilja%20Looowenhielm Blir det för kallt....?? (Och hur fasen länkar man snyggare än så här?! Lisa, jag vet att du kan sånt!!)

Lilla toaletten. Det står och väger mellan skrik-turkos och stenmatta, eller sval och stilren mörkgråspräckel och nån sval färg på väggarna....

Åh... *känner mig lite uppgiven och inser att kvällen börjar ta slut och jag inte har öppnat skolböckerna för kvällen*

KOMMENTARER:

  • 90-talet? säger:
    2009-03-17 | 08:59:31

    Don't go crazy vad gäller fondväggar. Ett rum kan ha samma färg på alla väggar. :-)

  • Mona säger:
    2009-03-17 | 12:42:13
    Bloggadress: http://sisu.blogg.se/

    Jo, jag har tänkt om angående köket - det får EN färg, något vitt....



    Kanske kanske att vardagsrummet också blir enfärgat, men jag är verkligen ingen "vit person", men färger på ALLA väggar känns även det lite extremt... ELLER?!



  • Berit säger:
    2009-03-17 | 13:55:38
    Bloggadress: http://kletskiten.wordpress.com

    När vi flyttade in hade lägenheten plastmatta i alla rum utom vardagsrummet. Vi köpte det billigaste (tror jag) klickgolvet på IKEA och lade in. Blev skitbra och inte allt för dyrt. Så skulle ni ångra er, så är det ganska enkelt att fixa... Eller enkelt och enkelt, jag mordhotade Ove några gånger under golvläggandet, men det är glömt nu...

  • Viktoria säger:
    2009-03-17 | 20:01:37
    Bloggadress: http://morrdraken.blogspot.com

    Kom på att Jånna aka mädinsäjn har bilder på sin hall i bloggen - den är frän. :D Som inspiration. nickar



    http://madinsane.wordpress.com/2009/01/24/sa-lordag-hallen/

  • 90-talet? säger:
    2009-03-18 | 08:29:11

    Klart du kan ha färg på alla väggar. Kanske inte ärtgrön då förståss... Men ljusa färger, typ ljus gul tapet. Eller lejongul hall. Det är najs. Fast oxå lite 90-tal förstås...

Kommentera inlägget här: