sisu

Seriöst!

Kategori: Allmänt

Jag känner mig helt lost - jag är SÅ trött....!! Känner ingenting på dagarna, och egentligen inte på morgonen heller, det är kvällarna som är helt dimmiga... Det är inte riktigt likt Den Förlamande Graviditetströttheten men jag undrar om jag inte skulle köra ett gravtest bara utifallattellerom... Det vore ju inte helt lyckat om jag skulle vara på smällen just nu, särskilt inte som vi har sagt att vi är fullkomligt nöjda med våra två filurer....

På tal om nåt helt annat - idag var jag med på en operation! Coolt som sjutton! Det var en knäplastik som skulle göras och de skar upp ett lodrätt snitt på typ över en dm rätt över knät och sen liksom VÄNDE DE UT OCH IN på skinnet och köttet på sidorna så att benen blottades...! I början tyckte jag det såg asäckligt ut och grimaserade där under mitt munskydd, sedan blev jag lite orolig för att jag plötsligt faktiskt skulle inse vad det var jag satt och stirrade in i, men till sist var det superlugnt!

För övrigt stör jag mig på att nu när Eskil väl börjar få ur sig mer språk än tecken och "mamma", "pappa",  "ja", "nej" och "tack", så är det nåt jäkla BEBISSPRÅK som kommer! Tutte och pippi, vad är det för dravel han pysslar med! Seriöst så heter det napp och fågel! Nu blir det träning här hemma på de rätta namnen på saker och ting!

KOMMENTARER:

  • Inger säger:
    2009-03-30 | 22:39:09

    Håller med, vovve och kisse, vad är det för språk...

    Dessutom är jag förvånad över att du var på en operation, du som inte kan ta en spruta eller se nån göra det???

    Puss på barnen

  • Mona säger:
    2009-03-31 | 06:24:06
    Bloggadress: http://sisu.blogg.se/

    Inger: Men jag skrev inget om spruta, eller hur? Jag skrev bara om ut och in-vänt skinn och bortsågade benbitar. Eller sistnämnda skrev jag inte om, men det såg jag med. Några sprutor var det inte. Och dessutom är det blodprov jag inte gillar. =D

  • Leonora - The Magic Memories säger:
    2009-03-31 | 06:29:55
    Bloggadress: http://magiskaminnen.blogg.se/

    Godmorgon :)

    allt väl?

  • veronica s säger:
    2009-03-31 | 11:37:40

    Det där med tröttheten känner jag igen mig i. I lördags gick jag o la mig i sängen vid 19 och söndan nästan samma tid igår blev det kl 20. Fattar inte heller hur man kan vara så trött. Får ju ingen tid för mig själv när barna har somnat eftersom vi somnar nästan samtidigt =)

  • XxX säger:
    2009-03-31 | 13:58:21

    jag e så där trött oxå. och då har jag inte ens några barn att skylla på. så jag kan tänka mig hur det är att ha ett jobb/heltidsstudera + ta hand om två ungar. jag hade nog hamnat i koma.

  • Viktoria säger:
    2009-03-31 | 17:52:33
    Bloggadress: http://morrdraken.blogspot.com

    Här är en urlakad disktrasa till. Just nu skyller jag på jet lag efter helgens tidsomställning, haha.



    Wow, du är en tuffing som fixade en operation. Det värsta jag sett på vårdcentralen hittills är ett knippe blodprover på labb (och då tittade jag inte på nålen när hon stack, haha).



    Dags att börja hårdträna med Eskil på viktigheter som "deklarationsblankett" och "tapetklister" nu då. ;D

  • Mona säger:
    2009-03-31 | 22:43:36
    Bloggadress: http://sisu.blogg.se/

    Veronica S: Hehe, men för dig finns det iallafall en anledning... en liten pluttfnutte, han gör väl dig trött...! =)



    XxX: Ja, ska du plugga, gör det NU, innan kidsen kommer! =D



    Viktoria: Haha, det gör vi med, Robert är också en disktraasa...!

    Visst är jag en tuffing! Men när jag var i labbet på VC förra LIA:n tittade jag inte heller på nålen, trots att de hann med typ 15 blodprov när jag var där...!!



    Japp, nu är det dags för talövningar!!

  • Berit säger:
    2009-03-31 | 23:03:14
    Bloggadress: http://kletskiten.wordpress.com

    Robert kanske också behöver göra ett gravtest ;-)

    Fasiken vad häftigt med knäplastiken. Jag är fortfarande avundsjuk, bara så du vet...

  • Dino säger:
    2009-04-02 | 21:42:09
    Bloggadress: http://dino78.blogspot.com

    Men du...man kan faktiskt säga pippi om fågel, vovve om hund och kisse om katt. Man KAN :-)

    Tutte däremot är INTE napp utan en boob. Emily tittar alltid konstigt på folk som säger tutte om napp :-D



    Angånede operation...det önskar jag att jag hade fått sett nån...jag får nöja mig md obduktionen jag. Fast jag kan ju stoltsera med att jag faktsikt TAGIT i en hjärna! Och dragit med fingret i strupen...det du! :-)

Kommentera inlägget här: