sisu

Börjar se ljuset....

Kategori: Allmänt

Jojomensan gott folk, jag tycker att jag äntligen börjar se ljuset i den låååånga långa tunnel som kallas termin 2....! Nu är det mindre än en vecka kvar (men två tentor kvar!) och sen är det SLUT! Underbart!

Under min LIA (praktik) kämpade jag mig blå för att få till en bra rapport som hanterade de frågeställningar skolan hade skickat med oss. Denna ville jag få klar INNAN skolan började igen för att slippa den piss-stress som en ofärdig rapport genererar....

När jag efter en halv dags panik sista LIA-dagen (rapporten var sparad på ett annat ställe men det hade jag glömt, så allt jag ändrade och när jag till slut skickade iväg den, gällde det en annan kopia - fråga mig inte hur det gick till! - som inte hade ändrats nåt utan fortfarande var halvdan så jag höll på att döööö!) skickade iväg min färdiga rapport fick jag sedan till svar av min lärare "Tack för rapporten, du och en till var de som skickade in först!"

Först var det trevligt att höra - fan vad bra jag är, typ...! Sen kom prestationsångest-tomten och parkerade sig på min axel och väste "Din lilla hoppetossa, det betyder ingenting att du skickade in rapporten först - tänk om den SUGER i innehåll? Då har tiden ingen betydelse, moahahaha!"........

Men! Jag fick tillbaka min rapport häromdagen och jag är mycket nöjd med omdömet! =D Såhär stod det på framsidan:

Mona!
Du har skrivit en riktigt bra rapport. Den är tydlig, lätt att följa och du har ett bra språk.
Bra analys!

Ett stort LYCKA TILL med LIA3-rapporten - som blir din "riktiga" rapport. Du har alla förutsättningar att skriva en riktigt bra rapport då!

Bra jobbat!!!


Inte illa va!??! =D Vad gäller mackeluckerna kring "riktiga" rapporten är att den tredje rapporten ska bedömas av någon professor eller liknande på högskolan, som är supervan att bedöma rapporter, de två första har "bara" vår lärare bedömt. Och japp - det var hela TRE utropstecken sist! =D

Nu ska jag dricka te. Och plugga. Eller mysa med Robert, vi får se. Kanske plugga bredvid Robert och dricka te - det är ju en variant som kan passa....! =D

KOMMENTARER:

  • Nettiz Plättiz säger:
    2009-05-27 | 22:44:01

    Tjiho! Gratulajsans! Finfina omdömen ju! Nu kan du fira med att skriva ett brev till mig ;))



    Pussokram!

  • Mona säger:
    2009-05-28 | 22:39:03

    Absolut!= D

  • Dino säger:
    2009-05-31 | 00:08:36
    Bloggadress: http://dino78.blogspot.com

    Grattis!!

  • Stefan säger:
    2009-06-04 | 15:39:24

    Det har jag ju sagt åt dig massor med gånger, du skriver fantastiskt bra.

    Jag tycker verkligen att du borde satsa mer på skrivandet.

    En bok över era bestyr med Lilja, har alla förutsättningar bli en bestseller.



    Farfar

Kommentera inlägget här: