sisu

Lilja - the thief...

Kategori: Allmänt

Lilja är en liten prylnörd. Varenda kväll tar hon av sig sina glasögon, sina solglasögon hon har på huvudet, sina örhängen, sin ring och ibland sitt halsband om hon haft det på sig under dagen. Varenda morgon tar hon på sig detsamma igen. EVERY DAY!

Ringen hon har haft i några veckor och haft stenkoll på, var guld med en röd sten. Plötsligt för några dagar sedan hade hon en guldring med en GUL sten. "Jaha?" tänkte jag och sen var det inte mer med det.

Så när jag kom hem från jobbet igår fick jag höra berättelsen om Lilja - the thief...

Det visade sig att Lilja hade (troligtvis) tappat bort sin ring och istället hittat dagiskompisen A:s ring och helt sonika tagit den och trätt på sitt lilla finger. Happy happy, äntligen har hon en ring igen och allt är frid och fröjd....... om det bara inte vore så att man egentligen inte FÅR ta saker som inte är ens egna. Det verkar Lilja ha uppfattat till 100 % för den dagen och dagen efter det, var en fullfjädrad studie i Hur Man Döljer Att Man Har En Stulen Ring På Fingret. Hon höll andra handen för ringen, hon dolde ringhanden i sin tröja och på det stora hela var hon väldigt undvikande. När lille A:s mamma kom för att hämta - sprang Lilja och gömde sig!

Det hela uppdagades när A:s mamma undrade om någon hade sett A:s ring och då lade den klipska förskolepersonalen ihop två och två och Lilja blev av med sitt stöldgods.

När jag så kom hem och fick höra om detta, sade jag "Men Lilja... så får man ju inte göra...", så har jag aldrig någonsin sett en unge som har skämts så mycket och tyckt så synd om sig själv som hon. Hon krympte tills hon bara var en liten myra i mitt knä och hon såg så bedrövad ut...

Men happy var jag (inombords!), för det betyder att hon har KOLL...! Min lilla söta bandit...!
Kommentera inlägget här: