sisu

"Jag hatar dig."

Kategori: Allmänt

Idag när jag satte mig på Eskils sängkant och skulle krama om honom inför natten tittade han sådär testande på mig, som bara en fyraåring kan göra, och sade "Jag... hatar dig...".

Min reaktion var nog inte helt pedagogisk (jag tappade hakan och måste sett helt bestört ut) innan jag insåg att han troligtvis inte har en aning om vad "hatar" betyder. Jag frågade detta och som jag trodde - no clue. Jag drog nån halvdan förklaring om att det är när man tycker väldigt väldigt illa om någon eller något. Och att man inte får säga så om någon, om man verkligen verkligen inte tycker illa om den.

Hm, tja, jag antar att själva meningen med ordet framgick, för när jag sedan frågade om han ville ha täcke svarade han "Nej. Jag hatar täcke".

Han slapp täcket.

KOMMENTARER:

  • Lindah Lyktan på FL säger:
    2011-09-08 | 18:00:12

    Vilken otrolig blogg du har!

    Har inte hunnit läsa allt men ska försöka göra det.

    Ville bara skriva att detta inlägg var ett härligt inlägg egentligen! Han använde din information på sin känsla om täcket! Underbart!



    Min dotter kan inte slappna av, vet inte hur vi ska få till det? Undrade du om jag har frågat eller undrar du om jag Ska fråga på fl?

Kommentera inlägget här: