sisu

Kontrast

Kategori: Allmänt

Ja, som lite kontrast till deppinlägget härunder, måste jag skriva om att vår tjeja faktiskt kan vara en härlig unge också...

Jag borstade tänderna på henne igårkväll, i vår säng. Robert hade tagit på vår vuxentandkräm så Lilja tyckte det var jättestarkt. Jag satt med Mira i famnen så jag kunde inte gå och skölja tandborsten så jag såg mig omkring för att försöka ta bort lite tandkräm från borsten, och såg mitt vattenglas på nattduksbordet. Jag stoppade ner tandborsten där och vispade runt, sedan gick det bra att borsta igen. En gång till gjorde jag det, en liten stund senare.

Allt bra med det, och sedan gick vi ut från sovrummet, och lite senare gick Lilja och lade sig.

När jag flera timmar senare ska gå och lägga mig säger Robert "Du behöver inte hämta nytt vatten till inatt. Det gjorde Lilja innan hon gick och lade sig."

Jag stod och funderade på varför i hela friden hon hade gjort det, hon har aldrig någonsin hämtat nytt vatten åt mig. Tills jag insåg... och plötsligt blev rätt säker på att hon gjorde det för att hon visste att mitt glas var fullt av tandkräm... Älskade lilla omtänksamma unge, tack...!
Kommentera inlägget här: