sisu

2,5 månad

Kategori: Allmänt

Har bloggtorka men känner att jag måste plita ner något litet iallafall bara för att det är så jädra mysigt att läsa i efterhand, och jag vet redan nu att jag kommer ångra alla dagar som redan har gått utan att skriva...

Lilltjejen är 2,5 månad och börjar närma sig att få ett namn. Hon HADE ett namn, det var såååå nära att jag skickade in papperna och allt till... skattemyndigheten eller vilka det nu är som vill veta vad hon ska heta, men lat som jag alltid är, blev det inte av, och så insåg jag efter bara några dagar att jag inte gillade namnet vi hade bestämt. Ett jättevackert namn, sprunget ur ungefär en miljard ältningar, men det var inte HON! Så om 2 veckor får vi ha bestämt oss, och det blir nog bra detta... =)

Hon är som sagt 2,5 månad och igår åkte hon på sin första förkylning. Jag såg fram emot en horribel natt (särskilt med tanke på att hon senaste veckan har somnat vid 21-tiden och vaknat vid 6:30!) men hon sov lika bra som vanligt. Idag införskaffade vi oss dock en snorsug - guds gåva till föräldrarna!!

Hon är jordens gladaste unge, alltid glad och nöjd, skriker aldrig, sover 4 timmar mitt på dagen och har ljuvligt veckiga lår! Hon är en helt fantastisk unge och jag är så jäkla glad att Robert tjatade sig till en trea...! Nu har hon funnits hos oss såpass kort tid än att hon inte ännu känns "självklar" i vår familj, men det börjar närma sig en självklar känsla... men det känns ändå konstigt att tänka att just HON kanske inte ens skulle funnits... Svindlande tanke, denna fantastiska lilla brud, helt underbart att hon fick komma till oss! (Och att det över huvudtaget gick! Amazing, och snabbt gick det med!!)

Så, färdigbloggat för idag, inte alls intressant för andra än mig själv typ, men det kändes bra! Pussågonatt på alla!

Kommentera inlägget här: