sisu

Vargen och vetekornet

Kategori: Allmänt

Eskil berättade en saga för mig medan vi åt frukost imorse. En liten mix av ditten och datten.


..................

Hönan bodde med sin katt och häst och hund. Hon frågade "Vill ni hjälpa mig att mala det här vetekornet?". De ville inte det. Då kom det en stor varg.

Bamse är jättestark, han kan bära vargar. Han hade en jättestor hand.

Alla skulle skrämmas, hönan hade monsterdräkt, katten hade spökedräkt, hästen hade... skelettdräkt! Och hunden hade Bamsedräkt och en stor hatt!

Då gick hönan sönder, hon var av glas-lego, alla andra också.

- Vad hände med vetekornet då? frågade jag (mamma)
- Alla fick kaka.

Slut!

Kort och koncist, inga omsvävningar här inte.

KOMMENTARER:

  • Jenny säger:
    2011-09-14 | 12:28:18
    Bloggadress: http://omjagfickdromma.blogspot.com

    Underbar saga det där!

    Spänning rakt igenom liksom!

    Härligt med så mycket fantasi. Eddie brukar sjunga sagor till mig. Fast mest på "sin" engelska då så jag har lite svårt att hänga med på vad de handlar om! =)

  • Tina Sjölin säger:
    2011-09-14 | 12:37:29

    Glas-lego!!! Men vad fräckt.Killen har kanske designtalang?

  • Veronica H säger:
    2011-09-15 | 09:20:05

    Störtskön :D

Kommentera inlägget här: