sisu

Smartson-grejer!

Kategori: Allmänt



Ja! Jag har ju blivit testpilot för Smartson, det hade jag nästan glömt ju! Och som testpilot får man såklart gärna blogga om det man testar, så det måste jag ju göra nu!

Jag fick ett tips av en FB-vän om att de sökte testpiloter för Smartsons mjölkfria gröter och vällingar, och jag anmälde mig glatt och hade inga planer på att hoppas på "antagning". Men se på sjutton, jag fick vara med! Så jag fick ett mejl om  att jag hade blivit utvald som testpilot (antagligen för att det var så få som sökte, hej neggo...) och ett par dagar senare trillade det ner en kupong i brevlådan, som sade att med den kunde jag gå till en affär och plocka med mig ett paket gröt eller ett paket välling.

Det tog ett par dagars velande på vilken produkt vi skulle välja... Gröt kändes närmast till hands eftersom Mira ännu inte hade börjat med välling, men å andra sidan hade Hemköp haft utförsäljning på mjölkfri gröt (icke Semper dock) så vi hade handlat på oss 6 paket för halva priset så det behovet är ju mättat ett tag framöver kan man säga...

Men så gjorde vi upp planer på att gå på bio under påsken, bara jag och Robert, och vad passar väl bättre då än att ha en flaska välling som de kärleksfulla svärisarna (+mormormormor) kan pytsa i lilla luran...?! Så svägerska Julia och mormormormor Ruth fick med sig kupongen när de skulle åka till Vetlanda för storhandling och så kom de hem med paketet!

Jag vet inte vad jag gjorde när hon fick den vällingflaskan, men jag var inte där iallafall. Ryktet säger dock att flaskan gick ner utan några bekymmer. Mira hade inte fått "riktig" välling innan, bara havremjölk + grötpulver (sött!), så det var trevligt att denna äkta välling slank ner på första försöket! Vår stora tjej!

Dock har jag läst andra testpiloters åsikter om produkterna, och blev lite nedslagen av faktumet att ingredienserna inte riktigt är 100 % önskvärda i mat till små älsklingar... Maltodextrin och soja har jag sett, och det är ju inte så skoj... Maltodextrin ska jag vara ärlig och säga att jag inte vet något om (än, ska googla!)  men soja är väldigt dumt att ha med i en produkt för mjölkallergiker, då det finns höjd risk att en person med mjölkallergi även blir soja-allergisk... Nu är ju inte just Mira allergisk mot mjölk, utan bara känslig, så jag gissar att risken för sojaallergi inte är så stor i hennes fall heller.

Så: Positivt att hon gillade den, negativt med innehållet... Dock hoppas jag att kunna amma såpass mycket att välling bara ska behövas i undantagsfall, och då väljer jag att "strunta" i att det är dåliga saker i vällingen, för det borde ju inte vara helt livsfarligt... gissar jag...
Kommentera inlägget här: