sisu

Vart tog jag vägen?

Kategori: Allmänt

Ibland undrar jag vad som har hänt med mig? Det känns som att den glada, spralliga, tralliga carefree Mona är borta, och istället är det en mer allvarlig, eftertänksam och funderande Mona som har tagit plats. Jag tycker det märks i mina blogginlägg, det var inte lika allvarligt förr, för flera år sedan, då var det mer vardagliga småsaker som jag skrev om, lite småkul, lite spännande och skoj att läsa. Tror jag. Och nu... det enda jag skriver, eller tänker att jag vill (tiden är inte alltid på min sida) skriva om nu, det är funderingar, orosmoment och känslor.

Vad hände?

Någon sade en gång om mig att jag verkade så mycket mer allvarlig, att den "gamla glada" Mona försvann efter att Lilja hade fötts. Jag var 24 år och carefree, såg mig fortfarande som 24 år och carefree, bara det att jag nu även hade en liten dotter också. En liten dotter med klumpfot, otaliga läkarbesök, matningsproblem och framöver även kromosomtester och habiliteringsbesök. Jag kände det inte själv, men kanske var det det som puttade mig ur min tralliga rosa värld en gnutta?

Och nu... 7 år och ytterligare 2 barn senare. Jag känner mig som den vanliga tralliga Mona, men innehållet i min blogg vittnar om annat. Vad händer? Är det jag som helt enkelt "mognar", blir äldre... eller ÄR jag (hemska tanke!) äldre på något vis, och ser inte världen genom en bekymmerslös tjugoårings ögon längre? Jag vill inte det! Jag VILL vara en bekymmerslös 20-åring!
Kommentera inlägget här: