sisu

Vi ses på andra sidan välmåendet...!

Kategori: Allmänt

I närmare två veckor nu har jag moffat i mig godis och kakor så att det har stått härliga till, och av en enda, urdålig anledning - att jag IKVÄLL kommer äta "synligt socker" för sista gången på ettbratagframöver...! Jag har tryckt i mig så himla mycket skit, helt tvångsmässigt för att jag har vetat att det snart är slut, att jag i några dagar har LÄNGTAT efter denna dag! Längtat efter att sluta tvinga i mig socker och annat skit.

Imorse när jag vaknade var jag så trött på godis och sunk, att jag funderade på att ta min avslutardag en dag tidigare, det vill säga, den dagen var redan gjord, igår. Men jag bestämde mig för att genomlida även denna sista dag, och det visade sig att jag gjorde rätt i det. För när jag kom upp på morgonen låg posten från jobbet på diskbänken - massa påskgodis. Och i eftermiddags kom Eskils kompis förbi med ett dundermegabegapåskägg, som jag hade DÖTT om jag hade varit tvungen att avstå.... så nu jäääävlar blir det frossa av, för imorgon börjar VÅRT NYA LIV!

Japp, ni läste rätt, VÅRT nya liv! Även min käre make ska köra på detta! Inget godis, ingen Nutella på mackan, ingen Red bull... Det kommer bli SÅ skönt. Det är en avsevärt skillnad att vara proppmätt på brysselkål och te, än att vara proppmätt på cola och smågodis. Och att få längta efter att göra slut på sitt hatkärleksförhållande med godis och bullar, är nog en rätt bra väg att gå.

Ikväll blir det tv och GODISFROSSA! Vi ses på andra sidan välmåendet!
Kommentera inlägget här: