sisu

Improvisationsbaka?

Kategori: Allmänt

Sådärja, nu ska här bakas smarriga hallonkladdkakemuffins! *googla recept*

Här hittade jag nåt som verkade bra! *börjar plocka fram och kör igång spisen*

Trallala, socker och ägg, och nu smälter jag smör.

Hmm... det står i receptet att man ska ha flingsalt och att det är det som gör hela skillnaden... jag har ju inget sådant... Äsch, då byter jag recept!


*googlar fram ett annat hallonkladdkakemuffinsrecept*

Det här blir nog bra, lika mycket smör, annorlunda mått på sockret men struntsamma, salt ska man ha i och allt!

Trallala, bakar bakar.


*läser lite till i receptet* Jasså, skulle man blanda ägg och socker först och sedan försiktigt vända ner de torra ingredienserna? Äsch, jag kladdar ihop allt på en gång, hur stor skillnad kan det göra?

*kladdar ihop allt, inklusive djupfrysta hallon som man får banka isär medan de ligger och fräser i nysmält smör*

Trallala, kladda kladda. Ser ju bra ut det här.

Klickar ut i formar. Perfekt konsistens!

Hmm, jag satte visst spisen på 225 grader, och i receptet står bara 175. Äsch, det vädras väl ut lite värme när jag öppnar luckan och stoppar in plåten.


*vädra vädra men det klickar fortfarande till på 225 grader*

Äsch, det blir säkert bra ändå, trallalala....

Hur länge skulle man nu ha dem inne? När stoppade jag in dem? Hmmm...?






Jamen vem behöver recept liksom!???!

(Nej, jag har inte smakat dem än..............)

KOMMENTARER:

  • sara säger:
    2012-02-22 | 11:29:43

    Det är fördelen när man har flera barn, även om det inte blir lyckat så går det åt i alla fall....

  • Mona säger:
    2012-02-22 | 21:08:19
    Bloggadress: http://sisu.blogg.se/

    Näe. Det gjorde det inte. Sjukt tragiskt, så nu får jag äta upp dem själv.... =D

Kommentera inlägget här: