sisu

Jag vill

Kategori: Allmänt

Jag vill kunna äta godis till middag. 
 
Jag vill kunna yoga utan att bli störd.
 
Jag vill spendera en hel helg i sängen. 
 
Jag vill kunna jobba över om det behövs. 
 
Jag vill sova en hel natt utan att bli väckt. 
 
Jag vill kunna spendera en hel vinter inomhus. 
 
Jag vill kunna viga en hel söndag till att sitta och rita. 
 
Jag vill kunna åka och shoppa en hel lördag utan att känna att jag dumpar familjen.
 
Jag vill kunna städa mitt hem och veta att 2 dagar senare kommer det se likadant ut, så länge jag städar undan det jag själv tar fram.
 
Jag vill komma hem från jobbet och kunna gå raka vägen till soffan och lägga mig där och surfa i en halvtimme innan jag behöver börja med maten.
 
Jag vill kunna se en vinter i annalkande utan att börja panika över att det saknas vinterkläder, jag vill kunna se en vår i annalkande utan att kasta mig till första bästa ica för att köpa solhattar och solkräm och jag vill kunna ha en vardag utan gympapåsar, badpåsar, skridskopåsar, frukt och lappar att skicka med tillbaka till skola eller förskola. 
 
Jag vill kunna städa hela huset i ett sträck utan att bli störd. 
 
Jag vill kunna laga mat utan att bli störd.
 
Jag vill kunna diska utan att bli störd. 
 
Jag vill kunna tänka utan att bli störd! 
 
........ Detta ska jag ha med mig, den dagen alla barnen är utflyttade och jag står ensam (med Robert)  i ett ekande hus och undrar varför i hela friden jag någonsin har önskat att ungarna ska bli stora så att jag får lite lugn och ro... 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Sara säger:
    2016-02-27 | 22:30:15

    Haha, jag befinner mig där, alla barnen utflyttade. Min dröm var att kunna ha en duk på sorrbordet utan att det förvandlades till en Supermanmantel eller en tomtesäck...nu har jag inte ens ett soffbord, varför skulle man behöva ett sånt? När man längtar efter stök och improviserade teater/filmstycken? Älskar när barnbarn kommer och stökar till...

Kommentera inlägget här: