sisu

STOLT!

Kategori: Allmänt

Jag är så stolt över min lilla tjeja! Rackarns alltså vad duktig hon är, hon har gått massa massa massa idag!
För det första kan jag ju tala om att hennes "sjuka" bara var nån mystisk felbedömning... =(
Hon kom hem på torsdagen efter dagis och lite senare på kvällen kom det världens snor-explosion! Som en blixt från klar himmel bara sprutade det massa geggigt snor och hon såg världsasjuk ut... Vi stod som frågetecken och fattade inte var sjutton det kom ifrån...
Dessutom hade hon bajskalas på dagis... hon bajsar väääldigt sällan, typ var femte dag eller så, och nu hade hon inte bajat på en vecka så när det väl kom, var det mycket.... och tyvärr var det även löst, så "pölen" de tidigare har sovit middag i, en sån där blå skumgummipool, den fick de slänga, för den var bajsig... =(

På fredagen var hon på dagis, för snoret hade gått över, det var bara lite lite, men de skickade hem henne strax innan lunch för hon hade spytt. Jag tror inte, och trodde inte då, att det var magsjuka, utan bara slem som ville upp, för så brukar hon få när hon är/har varit snorig, men vi tog såklart hem henne.
Och sket i Sthlm...

På kvällen kollade vi på film och Lilja var halvpigg. Vaknade vid 21 och fick komma upp till oss, eftersom vi inte ville söva om henne mitt i filmen, och hon for runt i soffan med oss och försökte stagediva.......

På lördagen gick vi på vårmarknad och Lilja GICK igenom HELA den marknaden!! Höll oss i handen förvisso, men hon GICK ändå, ingen vagn här inte!! =)
Frisk som en nötkärna, lite snorig bara...
Idag har vi spenderat hela dagen i Växjö, vi har gått i affärer. Lilja har snorat lite, men that´s the end of hennes sjuka liksom... Vansinnigt irriterande, när vi hade planerat så mycket just den här helgen...

Men hon har gått så OTROLIGT mycket i Växjö Jag är så evinnterligt stolt över henne att hjärtat bara svämmar över!!
Hon KAN ju verkligen gå, hon kan börja gå, stanna, vända sig om, stå still och fundera ett tag, snurra ett varv, gå 15 meter, och sen gå tillbaka osv, men hon har det liksom inte i rutin att alltid gå på fötterna, utan det är alldeles för ofta som vanan sätter in och hon går (eller, studsar fram är nog ett bättre ord *s*) på knäna dit hon vill. Speciellt när man är inne där det är trångt.

Affärerna vi var i var helt perfekta för det var stooooora, alldeles släta golv att knata på... Och Lilja knatade och knatade....! SÅ DUKTIG!!
Och inte blev hon trött heller, utan hon bara gick och gick!

OCh så tjöt hon av skratt när en kompis flicka busade med henne, det var så underbart att se!!

Nu ska jag gå och sova..... Imorrn är jag ledig, så jag tror jag ska åka och hälsa på min gamla arbetsplats!

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: