sisu

Ultraljudet!

Kategori: Allmänt

Helluuu alla mina läsande!! =D
Idag klockan 10.55 infann vi oss i väntrummet på MVC i Västervik för att göra rutin-UL.
Fick komma in, ner med byxor, upp med tröja, blå klet på magen och så satte BM igång!

Hjärtat slog, puuuh...!
Hjärnan, kissblåsan, magen, allt såg finfint ut! En fin arm på ena sidan, och en fin arm på andra sidan.

Lårbenen såg fina ut, och så kom vi då till smalbenen. De, som på Lilja såg ut så här: http://familjeliv.se/krypin/sisu/gallery/php8ffctv.jpg men som, iallafall enligt UL just nu, var så gott som SPIKRAKA! En fantastisk syn!

Vi kollade fötterna, som såg ut att vara i 90 graders vinkel, underbart och så tårna.... de små tårna... Man såg varje liten tåssebisse så tydligt på skärmen, och de satt som på ett pärlband, precis i en jämn rad.
Då brast det för mig. Jag skulle förklara, om det var för BM eller för Robert minns jag inte, men jag skulle säga att "Liljas tår var ju helt i olag, stortån satt ju mycket längre ner än de andra, och så", men jag bara grät, tårarna sprutade och jag försökte hickande få fram vad jag skulle säga.

BM som visste att vi ville kolla fötterna extra, lade ner UL-grejen för en liten paus och frågade lite om Lilja och så, underbar var hon.
Jag har tydligen oroat mig med för bebbes fötter än jag trodde. Trodde inte att det skulle spela nån roll huruvida de var sneda eller ej, men känslan, att se en bebis i min mage, som INTE har klumpfot, den var otrolig...!
Nu är det ju inte helt säkert att fötterna inte kommer att knasa till sig senare, men det vi såg idag, det var helt underbart!

Och nu är jag säker på att de saker jag har känt i magen den senaste veckan, det är bebbe! Inget fisksprattel eller fjärilsvingeslag eller bubbel eller pet.... Utan helt enkelt har jag känt när bebbe har flyttat på sig, och ändrat ställning...! Härligt! =D

Och VUL:et var bra, tappen är 3,3 mm och stängd. Ska tillbaka på koll i v25.

Jag tror att det är en pojke, men fäst ingen större uppmärksamhet vid det, för det trodde jag med Lilja med, höhö...

Vägde mig på MVC och det visade 61,3 kg. Helt okej, med tanke på att jag vägde 59 vid inskrivningen! =)

Puss och hej!

KOMMENTARER:

  • veronica s säger:
    2007-01-31 | 17:10:20

    Skönt att allt var bra, nu kan du slappna av lite mer hoppas jag iaf =)

  • Valérie säger:
    2007-01-31 | 17:23:46
    Bloggadress: http://www.tigervalerie.blogg.se

    skoj att det gick så bra! =) kram

  • Lisa säger:
    2007-01-31 | 19:25:58
    Bloggadress: http://lis.blogg.se

    Nu visste jag ju redan eftersom jag är så attans nyfiken av mig, men jag är fortfarande glad för er skull. Kanon ju! :)

  • Nettiz säger:
    2007-01-31 | 21:31:43

    Vad sköööönt!!! Vad glad jag blir!!! Kramkram..ikväll kommer nog lite uppdateringar på vår blogg =) Kramiz

  • lurksmulan säger:
    2007-02-01 | 10:44:12

    Jätteroligt att höra!

  • Malin säger:
    2007-02-02 | 09:24:24

    Hej!

    Förstår din lättnad!
    Min första son föddes med klumpfot och när jag hade ultraljud vid min andra graviditet bad jag dem kolla fötterna jättenoga.
    Min andra son föddes med helt normala och raka fötter vilket kändes skönt.
    Men hade han haft klumpfot han med så hade man ju i alla fall varit beredd och inställd på det.
    Skönt att slippa alla läkarbesök, gipsning, nattskenor och operationer andra gången.

Kommentera inlägget här: