sisu

Ny vän?!

Kategori: Allmänt

Det trillade in ett meddelande i min gästbok på FL för några dagar sen. "Hej, jag tror att vi är grannar!" lydde meddelandet, för att sammanfatta. Då visar det sig att det är en tjej som har kikat här i bloggen och sett och känt igen utsikten från vår balkong och förstått vilket hus vi bor i!
Hon bor med sin familj på våningen ovanför - vad är oddsen!??

Vi pratade i några dagar i gästböckerna och samtidigt som jag var skitglad över att ha hittat en potentiell vän så himla nära, var jag samtidigt nojig över risken att det kanske var ett troll som bara hittade på allt, och nu visste exakt var jag bodde (hade ju talat om vilken dörr som var vår!) och skulle komma in och överfalla mig och sno vår platt-TV...

Men så plingade hon på vid ett idag och jag bjöd på fika och vi babblade på och hon gick inte förrän FYRA timmar senare då hennes make ringde hem henne!
Nästa gång tar jag trappan upp till henne och kikar på hennes två balkonger! =) Trevligt trevligt!

..............................

Ska lägga till ett nytt ord på listan, men först måste jag berätta hur söt Lilja är, när hon fryser. Så fort hon blir kall eller vill tala om att hon är kall, säger hon "Brrr", med "pruttljud". Alltså tungan mellan läpparna och så blåser hon ut luften, som när man gör ett pruttljud.
Sätter man henne i stolen utan tröja - BRRR!
Är vi  ute och går och hon kommer på att hon fryser om händerna - BRRR!
Klappar man henne på kinden med en kall hand - BRRR!
Och som idag, jag lade en leksak på hennes mage, där tröjan glipade; Lilja rycker till, tittar ilsket på mig och säger BRRR! med ilsken tonhöjning!

.....

Inte ett nytt ord, men ett nytt läte liksom, som BETYDER ett ord!
Lilja har ju ganska nyligen börjat säga "hej". Hon är en flitig användare av ordet och hejar på både folk hon känner, folk hon inte känner, och inte att färglömma - bilar!

Nu har hon tagit steg två - och börjar säga "hejdå"! MEN, hon säger inte det så rent som hej ("eijj!") utan det blir mer "He-e" med samma betoning som i "hejdå", om ni förstår.
Så det ordet får vara med på ordlistan, men ett skutt nedanför. =)

Mamma
(Pappa)
Ja
Nej
Tutte
Hiss
Buss
Kudde
Ris
Kiss
Te
Duktig
Dator
Heidi
Ajaj
Hej
Tack

Hejdå (=He-e) *Nytt*

KOMMENTARER:

  • Sara (Salsan på FL) säger:
    2008-02-01 | 09:57:28

    Hej, jag brukar kika in här och läsa ibland fast jag tror inte att jag har kommenterat innan.
    Jättekul att du har träffat din trevliga granne. Nästan så gick det till när vi träffade våra grannar när vi hade flyttat. Hon hade varit inne i min bilddagbok och sett sitt hus i bakgrunden på en bild av Isabelle. Sen skrev vi lite där till varandra innan vi bestämde oss för att träffas på riktigt. Och nu drygt ett år senare träffas vi flera dagar i veckan och barnen leker jättebra ihop även om de slåss som syskon emellanåt.

  • Anna-Karin säger:
    2008-02-01 | 10:14:11

    Va kul med en ny vän så nära :) Och överhuvudtaget... kul med nya bekantskaper... Jag vill också ha nån och fika med i samma hus. Men när kommer du och hälsar på dina gamla vänner då :(
    Jag vet att vi är tjatiga...men vi har ju inte ens träffat Eskil...hallå!! :)

    Kollade bröllopsbilder på er igår...så fina ni var :) Fick lust att svänga ihop ett bröllop jag med :)

    Kram a-k

  • Jasmin säger:
    2008-02-02 | 13:28:15
    Bloggadress: http://jasminsliv.blogspot.com

    Vad är oddsen??!! Tja, uppenbarligen större än vad jag trodde när jag läste Saras kommentar. Superkul att ni fann varandra.

    Klart att man ska hälsa på bilar, varför skulle man inte göra det?

  • Mona säger:
    2008-02-03 | 13:54:23

    Anna-Karin: Näääe, det är evigheter sen vi var i Sthlm, men just nu går det inte! Pengar är det ont om hemma hos oss för tillfället och de få vi har utöver räkningar, lägger vi på saker vi behöver snäppet mer än en resa... tyvärr... =(
    Sväng ihop ett bröllop ni! DÅ lovar jag att komma! =D

    Jasmin: Ja, det är verklign roligt att ha nån man känner i samma hus!
    Joo, det är klart man ska hälsa på bilar! "Le mot världen och världen kommer att le mot dig!" är väl Liljas motto, gissar jag! =)

Kommentera inlägget här: