sisu

Den satans köpgalna julen!

Kategori: Böcker jag läst

Eftersom jag inte vet hur man får en länk klickbar här på blogg.se , så får ni själva klippa och klistra.
Andemeningen i länkinnehållet är iallafall hur trött jag är på att det bara ska handla om köpa köpa köpa på julen!
Det råkar bli den 24 i en viss månad och PLÖTSLIGT ska man handla slut på alla sina pengar genom att shoppa menlösa saker till kreti och pleti! Gah!!

http://www.familjeliv.se/Forum-5-122/m37796768.html

Osså vabbar jag idag. Suck. Vi som skulle lyssna på riktiga läkare från riktiga sjukhus och skriva riktiga träningsjournaler.

KOMMENTARER:

  • Inger säger:
    2008-10-30 | 20:21:13

    Vem är kreti och pleti??????

  • Mona säger:
    2008-10-30 | 21:25:20
    Bloggadress: http://sisu.blogg.se/

    Inger: Kreti och Pleti? Äh, några jag känner bara... s

  • Sofie säger:
    2008-10-30 | 22:11:35
    Bloggadress: http://sofies.webblogg,se

    Jag citerar dig: "Jag blir INTE glad över en vas/skål/ljusstake/tvålhållare/grytunderlägg (jo, kanske sistnämnda, för det är ändå användbart) som jag får bara för att det råkar ha blivit den 24 december!!"



    Jag kan ju säga att jag blir inte glad över att nån ger bort pengar till välgörenhet i mitt namn. Vad har jag för nytta utav det, tror nämligen inte att pengarna kommer fram till rätt välgörenhet då, tror dom tar det till sina löner eller att det hamnar på den adimistrativa avdelningen. Kanske jag som är ego, men då får jag vara det.

    Där emot ser jag till att poängtera mina önskningar, så att jag verkligen får sånt som jag önskar mig.

    Så, nu har jag sagt min mening!

    Ha det bra nu!

  • Sofie säger:
    2008-10-30 | 22:13:40
    Bloggadress: http://sofies.webblogg,se

    Glömde fråga: Skulle du verkligen, och var ärlig, bli glad om nån gav bort pengar till välgörenhet i ditt namn?

  • Mona säger:
    2008-10-31 | 06:58:00
    Bloggadress: http://sisu.blogg.se/

    Sofie: Ja, givetvis skulle jag bli glad!! Ärligt talat, jag är vuxen, vad kan jag rimligtvis önska mig som inte kostar multum? (Som nu, det enda jag verkligen vill ha, är en bänkdiskmaskin, det väntar jag mig inte att få i julklapp bara för att det står på "min önskelista"...!)

    Går pengarna dit de ska, blir jag självklart glad för att någon annan får det bra!

  • Sofie säger:
    2008-10-31 | 10:41:28
    Bloggadress: http://sofies.webblogg,se

    Men önska dig bidrag till en bänkdiskmaskin då. Då slipper ni lägga ut så mycket pengar på en själva. Pengar är det jag önskar mig av nära och kära för att sen kunna köpa en systemkamera. Visst det är inget roligt at ge bort pengar i present eller julklapp, men å andra sidan kan jag köpa mig något jag verkligen verkligen vill ha. That´s my plan!

  • Nettiz säger:
    2008-10-31 | 10:49:05

    Håller med dig Mona - skulle oxå bli gladast över att slippa hela sjuka julmasshysterin - o jo, att ngn ger bort pengar till välgörande ändamål i mitt namn skulle även jag bli jätteglad för! =))

    Kram

  • Inger säger:
    2008-10-31 | 11:58:33

    Ähh, vi skiter i julklappar jag skänker pengar till katthemmen i alla barnbarnens namn så blir barnen JÄTTEGLADA, eller hur?

  • Mona säger:
    2008-10-31 | 12:59:04
    Bloggadress: http://sisu.blogg.se/

    Sofie: Tja, jo, bidrag funkar väl.......



    Nettiz: Tack! Kram!



    Inger: Ja, oooh, ja! Men det värsta är att jag tror att barnen inte skulle MÄRKA om de får 30 julklappar eller 30!

  • V säger:
    2008-11-01 | 09:42:17

    Ni kan ju stanna hemma på julen så slipper du alla problem :-)

  • Sofie säger:
    2008-11-01 | 10:56:24
    Bloggadress: http://sofies.webblogg,se

    Ha ha haaa!!! Tror V håller med mig, eller?! We are the same liksom med julen!

    En jul utan julklappar är ingen jul, då kan man lika bra skita i att fira jul!

    V, ska vi fira jul tillsammans nästa år, vi som ÄLSKAR och julen och julklapparna?!

  • Mona säger:
    2008-11-01 | 12:15:05
    Bloggadress: http://sisu.blogg.se/

    Sofie: Är du fem år eller är du vuxen?! Julklapparna är väl ändå inte det viktigaste med julen!?

    Men fira du med Veronica, så ses vi, för jag tänker inte stanna hemma. Jag kan njuta av julen UTAN julklappar. Det är ju det som är grejen, sörrö - träffa sina nära och kära och äta gott och ta det lugnt. Tycker ju JAG...

  • Nanna säger:
    2008-11-01 | 14:31:20

    Du är så vettig Sisu, du har fattat grejen!

  • Nettiz Plättiz Lingonsylt! säger:
    2008-11-01 | 18:31:20

    Har alla glömt vad meningen med julen är??! Självklart är det en tid för lugn, reflektion och att umgås med dem man tycker om. Tid för varandra är väl den bästa julklapp man kan få och att ge ngn annan, eller?..det är det ENDA jag gillar med julen...krimskrams, ljus, granar o julklappar gör mig faktiskt inget! Stå på dig Mona =))

  • Mona säger:
    2008-11-01 | 21:00:00
    Bloggadress: http://sisu.blogg.se/

    Nanna: Hehe, vettig, det var trevligt att höra! =D



    Nettiz: Det ska jag göra...! Gumman, hur går det, kommer det nåt brev snart? Tänker på dig! Kram!

  • Sofie säger:
    2008-11-01 | 22:10:33
    Bloggadress: http://sofies.webblogg,se

    Nej, jag är inte fem utan 27. Men jag ska inte sticka under stolen att jag gillar att få både julklappar och presenter, kan man aldrig bli för gammal för. Men visst är julen till för att umgås och träffa nära och kära. Men dom träffar jag annars också, inte bara för att det är just jul. Sen tycker jag det är roligt att ge bort julklappar och presenter lika roligt som att få. Så det så!

  • Elin säger:
    2008-12-18 | 00:04:37
    Bloggadress: http://runtiring.wordpress.com

    Såg ditt inlägg på familjeliv..jag är inte medlem så jag postar här, hoppas det är okej.



    Jag har en tjej på snart 9 månader med något som heter Ringkromosom 10, (del(10)q26), Det är alltså en form av deletion på kromosom 10..20-50 st i världen säger de..helt otroligt om din tjeja OCH min tjeja har liknande..Sedan är det ju lite roligt att min flicka råkar heta Lilja i andranamn..



    Hör gärna av dig om du känner för det.

Kommentera inlägget här: