sisu

"Heejj! Heejj!!"

Kategori: Böcker jag läst

Varenda vardag när det är dags att åka till dagis, och varenda gång vi i allmänhet åker bil så är det samma visa. Lilja hojtar "Hej hej!!" och ger sig inte förrän hon får som hon vill. Eskil har hållt sig rätt neutral fram tills nu, då han OCKSÅ hojtar hej, fast mera "Eeijj eiijj...!" och jag och Robert börjar verkligen tröttna nu...!

Och det som "Hej" då alltså betyder, det är att vi ska köra igång "Hejsången" på hög volym så att Lilja och Eskil kan sitta i baksätet och digga järnet...

Vi åkte till IKEA i helgen, och jag överdriver inte när jag säger att jag tror att vi lyssnade på hejsången säkert 25 gånger....

DETTA är hejsången:

KOMMENTARER:

  • Berit säger:
    2009-03-12 | 12:39:01
    Bloggadress: http://kletskiten.wordpress.com

    Här är det "Hjulen på bussen" som är månadens hit. Brukar sticka en gaffel i vaden, för att lindra smärtan i mina öron och själ när låten spelas.

  • Mona säger:
    2009-03-12 | 12:58:51
    Bloggadress: http://sisu.blogg.se/

    Berit: Hehe, ska komma ihåg att ta med mig en gaffel att ha i handskfacket. Gaffelfacket.

  • Viktoria säger:
    2009-03-12 | 13:04:53
    Bloggadress: http://morrdraken.blogspot.com

    Haha, Wille har lite olika favvosar på olika skivor. Vi fick i en gammal Gyllene Tider-samling en gång och han krävde att få lyssna på "Billy" hemifrån och heeela vägen till farmor och farfar (45-50 minuter). Kan säga att jag kände mig lite lätt psykotisk efter ett tag. ;o)



    Samma som när Mårran krävde att vi skulle sjunga "Sätt dig på bocken och håll dig i rocken..." hela vägen hem från farmor och farfar före jul... himlar med ögonen



    Ska också lägga en gaffel i handskfacket. :o) Eller två - en till mig och en till maken. :D

  • Mona säger:
    2009-03-12 | 13:26:39
    Bloggadress: http://sisu.blogg.se/

    Viktoria: Haha, men bock-låten är ju bra ju! Den hade jag aldrig hört innan vi flyttade dit där vi bor nu, den är så väldigt käck och kul så den sjunger jag gärna själv! Fast... om jag sätter den i jämförelse med Hejsången... njaa... då kan nog även den härligaste låt bli kräkvarning på... =D

  • Lotta säger:
    2009-03-12 | 16:19:39

    Ni har mina sympatier, alla som kommenterat.

  • Viktoria säger:
    2009-03-12 | 18:34:27
    Bloggadress: http://morrdraken.blogspot.com

    Mona: Jo den är mysig - fast inte 45-50 minuter i ett sträck, haha.



    När vi åkte till Luxemburg fick Wille dille på Cornelis. Då var det Felicia som var favoriten tätt följd av Deidres samba och därefter Somliga går med trasiga skor.



    Illans snajdigt att förklara varför hon "dansar" för pengar för en 6-åring. ;o)

  • Inger säger:
    2009-03-12 | 20:51:05

    Håller med Lilja att låten e skitbra, fast i 50 minuter:)

  • Mona säger:
    2009-03-13 | 14:31:32
    Bloggadress: http://sisu.blogg.se/

    Lotta: Stort tack!



    Viktoria: Men att lyssna på Cornelis (som för övrigt var som förslag under båda mina graviditeter!) om och om igen är inte så fel! Särskilt inte när det är FLERA låtar...! =D



    Inger: Nej, 50 minuter är ALLDELES för länge!

    Igår var vi i Växjö och gipsade om foten (tredje gipset på tre veckor, de gamla takterna sitter i!) och då fick hon sitta i framsätet och satt SJÄLV och började om när låten var slut... SUCK!

  • Viktoria säger:
    2009-03-13 | 20:07:47
    Bloggadress: http://morrdraken.blogspot.com

    Nej, Cornelis i 13 timmar var heeelt okej jämfört. :) Nu har vi köpt hela Mäster Cees memoarer - så ska vi åka igen har vi ett par skivor att välja på. ;o)

  • Dino säger:
    2009-03-13 | 20:20:03
    Bloggadress: http://dino78.blogspot.com

    Haha, den där låten har jag missat. Hade roligt här en stund nu...vilken underbar orkester han har bakom sig :-D Inlevelsen är maxad :-D

    För oss gäller det att sjunga själva - "Var nöjd med allt som livet ger" och den där osm Kung Louie sjunger (Försök inte lura mig gosse) får jag sitta och sjunga. Och då ska även tilläggas att jag sjunger ungefär lika bra som Eilert Pilarm - om inte sämre! :-D



    Ang bilder från bröllopet har jag varit på min bror om det och jag hoppas att de kommer snart. Är lika nyfiken själv!

  • sara (flurri) säger:
    2009-03-14 | 10:43:02

    Hej!

    kikar in här=)

    vilka härliga ungar med sån bra musiksmak=) fniss..

    nova har sin dvd å på den rullar tellitubbies jämt!

    å nu kommer det bästa med att ha ett barn som inte hör så bra (för det går inte att ha hörisen i bilen) då kan man stänga av ljudet å så kan jag lyssna på vad jag vill=)

    tasktigt va=)



    sara

Kommentera inlägget här: