sisu

Liljas första dagisdag!!

Kategori: Allmänt

Ojoj, nu är hon STOR min lilla bruding...!! Kan ni TÄNKA er att hon faktiskt börjar på dagis nu...! 
Jag hade faktiskt inte SÅ höga förhoppningar... Min lilla tjej är ju lite gråtig och gnällig av sig... vill inte att det ska vara höga ljud och vill ha mamma eller pappa NÄRA....

Men döm om min förvåning, när hon tittade storögt på alla de andra barnen som flockades runt henne, när hon inte ens ryckte till vid höga ljud, när hon glatt och fortfarande ivrigt flåsande, kröp runt på golvet på förskolan...!
Jag och Robert satt och pratade med hennes inskolningsfröken och gullungen kunde inte ha brytt sig mindre om oss...! Hon kröp runt som en tok, och försökte ibland ställa sig mot stolarna och borden. Vid ett tillfälle tappade fröken taget om henne när hon kastade sig ner på golvet för att krypa (Lilja alltså...) , och det gick så bra att bli tröstad av fröken...!

Jag är MYCKET glatt överraskad över hur bra det gick...!
Hoppas att det kommer att gå lika bra framöver...

En till grej som är skoj - innan jag fick vackraste Lilja i världen, så jobbade jag på en skola tre mil härifrån. På en avdelning hade jag en tjej på 6 år, som var ganska nyinflyttad från Stockholm. Hennes mamma och jag började prata och hon var en trevlig prick. Nåt halvår senare eller så slumpade det sig så att den här mamman började jobba tillsammans med mig....! Lilka trevlig att jobba med som att bara stå och prata med....! Träffade henne en sväng på nyår och tankade lite skvaller om folket på skolan... =)

Och vad glad jag blev när jag såg att den här människan faktiskt satt inne på golvet på förskolan och hade samling! Då har hon alldeles nyss, för tre veckor sen börjat jobba på Liljas dagis...! Ända tills december! Vad skoj!!

Och VET NI, VET NI???
Jag ska jobba!!!

De ringde från skolan för en halvtimme sen och frågade om jag kunde jobba! Så jag ska jobba på fredag, 15-16/9 och mån-tors v 38! Vad jätteroligt faktiskt... trodde inte att jag skulle bli så glatt överraskad av att "behöva" jobba, men det ska bli skoj! =) Ska bli lite kul att träffa gamla kolleger...!

Och, jaa, Johanssonas, jag hajar verkligen inte varför det alltid är kvar äckligt godis i påsen - när man själv har valt det...!! Nån form avJekyll och Hyde kanske, där Jekyll äääälskar chokladlinser, men haaatar lakrits, och tvärtom med Hyde....??

Anna-Karin, jäpp, det är så att namnen går i perioder... Just nu är det väldigt mycket Brudaluda och brutta, och tjejen o så... =)

NU ska vi åka och bada!!

KOMMENTARER:

  • The johanssons säger:
    2005-08-29 | 15:06:00

    Kulig läsning om duktiga brudaluda=)

  • Jessica säger:
    2005-08-29 | 16:25:31

    Tänk att Lilja redan ska börja på dagis!!! Tiden går såååå himla fort. Skönt att det gick bra och att hon trivdes med barn och fröknar. Ska ni dit varje dag nu? Håller du på och söker jobb, hel- eller deltid? Många frågor men det är så det är...när man inte ses särskilt ofta. Kram, kram!

  • 888 säger:
    2006-08-04 | 08:46:23
    Bloggadress: http://www.ajcarvelli.com/3888

    Any number of deuces video pacific poker 888.

  • baccarat säger:
    2006-08-05 | 19:37:23
    Bloggadress: http://www.ajcarvelli.com/us/baccarat

    Still free baccarat glossary rainbow quads gross vigorish!

  • baccarat säger:
    2006-08-05 | 19:37:28
    Bloggadress: http://www.ajcarvelli.com/us/baccarat

    A tell implied glimmer free baccarat rock rooms buy.

Kommentera inlägget här: