sisu

Bebislängtan...

Kategori: Allmänt

Tänkte blogga lite såhär på förmiddagskvisten...
Varje gång jag hänger på FL numera och susar omkring sådär lite planlöst så hamnar jag ofta i "Planerar barn" eller "Väntar barn" och då hör jag den där klockan ticka... Den där stora, mörkgröna gammeldagsa väckarklockan som finns i magen på mig, den tickar och tickar så mycket att den nästan hoppar upp och ner i magen på mig...

Den ticketackar och ticketackar och försöker göra mig uppmärksam på "NU... Det är dags NU... Jag vill ha en bebis bredvid mig NU...!!" ... men jag gör mitt bästa för att ignorera väcklarklockan eftersom min andra hälft inte hör minsta tillsymmelse till klocka... =(

Känns lite jobbigt... Tror ju dårå att FL påverkar mina ledsna tankar på syskon ganska bra... För om jag INTE såg alla dessa rubriker som handlar om folk som får plus efter plus på stickan, eller folk som ska på UL, eller folk som ska på inskrivningssamtal eller just har känt de första sparkarna... då skulle jag nog inte själv längta så mycket.

För logiken säger mig att Lilja mår inte dåligt av att vara ensambarn ett år till, hon mår kanske snarare bra av att ha vår fulla uppmärksamhet, PLUS att forskning visar att bästa antal år mellan syskon för den ultimata anknytningen är just tre år... Men sådana saker verkar min klocka strunta i, när den får ta del av allt jag läser på FL...

Har funderat på att ta FL-paus ett tag... (Guuuud så seriöst det låter!) men det är ju inte FL i sig som är problemet tror jag... utan det är just de rubrikerna, just de ställena där alla kämpare och gravida är... Kan jag bara undvika dem så ska det nog gå bra...

Jag försöker faktiskt skita i dem... men det är svårt, när man vill få en översikt av alla inläggen och trycker på "Alla senaste inläggen" då kommer det ju en salig blanndning av alla FLs nyaste inlägg upp...

När Robert slutar plugga.... Typ våren/sommaren 2007 kan vi få nästa barn... Vilket innebär att "verkstan" isåfall ska starta 9 månader tidgare, alltså runt augusti 2006..... Hmm... inte ens ett år kvar nu.... Men det känns LÄÄÄNGE....!! Nio månader kvar...

Nio månader, lika länge som en bebis vanligtvis ligger i magen... TÄNK om jag skulle bli gravid nu... Då skulle vi får en liten augustibebis... Kanske till och med beräknad till  min pappas födelsedag 20 augusti...
*drömmer mig bort*

Hmm... men men, inga barn ska bli gjorda här, och även om JAG vill, men inte karln min, ska det inte bli  utan Robert medgivande... Fy så nedrigt det skulle kännas att bli gravid MEDVETET utan att han vill... Jag har ju dessutom inte ens något preventivmedel, så det skulle vara SÅ lätt. Men jag skulle inte kunna leva med det, och det är ju inga orimliga tidsgränser han har... Nio månader är ju ingenting i sammanhanget...

Ska gå och måla naglarna nu...!  Frågade Robert igår om han tyckte jag skulle klippa av mina omålade naglar, eller om jag skulle fila till dem och måla. Han tyckte att jag skulle måla dem.

Om fem dagar ska jag fråga honom om han vet om jag har målade naglar eller ej.... =)  Ni vet, han är kille, han lägger inte märke till sånt, men nu när det är HANS vilja, så ska han fanimej lägga märke till det!!

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: