sisu

So much to do, so little time...

Kategori: Allmänt

Puuuh... nu börjar det verkligen närma sig flytten...! Den har känts väldigt avlägsen länge, men nu, när det bara är TRE ynka dagar innan Robert kommer hem igen för att packa, så känns den plötsligt väldigt nära förestående...!

Jag var och shoppade lite farvälpresenter till Liljas fröknar på dagis idag... Efter lite om och men, så bidde det en stor randig plastskål med vanligt godis och naturgodis i, samt sju olika pocketböcker, så får de slåss om de bästa titlarna...! =D

Liljas resursfröken får dessutom en liten ljusstake i form av en ängel... Jag gick förbi skyltfönstret och kastade en blick in, hade inte tänkt gå in för det är allt alldeles för fint men alldeles för dyrt i just den affären, men den där ängeln stod där på en byrå och bara rooooopade C, som fröken heter...! =)
Jag gick in och kikade på den, kollade priset (som var helt överkomligt!) och lade undan den. Kände mig tvungen att dubbelkolla med en gemensam vän, om denna lilla ängel skulle uppskattas eller slängas....
Dock kände jag att det ju dels är en ljusstake (ett värmeljus) och dels en ängel - så den skulle ju kunna läggas undan i jullådan om den inte uppskattas helt och fullt!
Men kompisen jag pratade med tyckte absolut att det lät som en prima present till just denna fröken, skönt!
 
Det är svårt att förklara hur den ser ut, men det är som sagt en ängel, gjord av ståltråd, typ... eller ... stålkonturer... och mellan allt stål är det skimrande glas. Den är alldeles ljuvlig!
Hoppas hon blir glad! =)

Idag har jag färdigställt ytterligare ett bidrag till Expedition Effell! Så om ni vill rösta, så kommer omröstningen ut senare ikväll, och mitt bidrag är detta:

Poesi tillägnat den fantastiske Tyler Durden


Du fulländade karl, du perfekte man, du sensuelle Adonis!


Det finns ingen vackrare än du,

ingen mer perfekt än du,

det finns ingen som är bättre på allt än du!


Jag älskar allt på din kropp!

Från dina perfekt rundade tår,

till dina muskulösa ben,

din breda bringa

och dina starka armar, som lyfter mig högt högt upp till sjunde himlen!


Dina kyssar är som sockervadd mot mina läppar,

din omfamning är som en yllefilt en kall vinternatt


Din röst är som honung i ett ljuvligt te,
som renar och lenar och lugnar mitt längtande inre

Ditt hår är som sakta böljande sjögräs i en lugn sjö,

dina ögon är som den skinande fullmånen


När du ler, rusar blodet i mina ådror

När du gråter, gråter jag


Det finns ingen vackrare än du,

ingen mer perfekt än du,

det finns ingen som är bättre på allt än du!


Tyler Durden - jag älskar dig!

........

Nååå, vad tycker ni...? Inte ett öga torrt va, höhö...!

Kommentera inlägget här: