sisu

Grattis på namnsdagen

Kategori: Böcker jag läst

Idag vill jag ta tillfället i akt att gratulera en liten pojke på hans namsdag. Eller, nu är han väl inte så liten längre... Han kan väl vara kring 12-13 år kanske...?
För att inte röja mig i tystnadsplikten allt för mycket, tänker jag inte säga vilket namn det är, det får ni själva räkna ut.

Den här pojken, som har namnsdag idag, gick i skola och fritids på det ställe jag och min kära vän/svägerska/ex-kombo/ex-arbetskamrat/ex-klasskamrat, mm, mm, Veronica,  jobbade på för X antal år sedan.
Vi båda tyckte att han var en av de snällaste, raraste, sötaste och goaste barnen där (fast så får man inte tycka, så schhh...!!) och en kväll när det bara var han och vi kvar, kanske några barn till, minns inte, började vi prata om hans modersmål, som inte var svenska. Veronica skulle visa hur duktig hon var på det språket, så hon skulle säga "Jag heter PojkensNamn." på det språket. Problemet var bara att "heter" och "hatar" kan man lätt ta fel på och det var precis det hon råkade göra. Så istället för att säga "Jag heter ----." till våran gullkille, sade hon "Jag hatar --- !"...!! Hans leende liksom svalnade lite och han såg lite förvirrad ut. Stackarn!
Men Veronica ursäktade sig snabbt och allt blev bra igen.

Så - grattis --- på namnsdagen, hoppas att du fortfarande är en lika go kille!

KOMMENTARER:

  • V säger:
    2008-11-28 | 08:35:42
    Bloggadress: http://veroniqas.webblogg.se/

    Usch, det hade jag glömt stackars ****, fy det var hemskt.

  • Mona säger:
    2008-11-28 | 09:08:00
    Bloggadress: http://sisu.blogg.se/

    V: Va, hade glömt söta ---:s blick när du sade att du hatade honom..?!?! Hahaha, det var hemskt...! =D

Kommentera inlägget här: