sisu

LCHF

Kategori: Allmänt

Jag och Robert är sockerfria sedan tisdags. Ja, förutom att vi hade fikagäster i lördags och då åt vi nötkakor och Mercichoklad, och sen på kvällen, eftersom vi redan hade börjat, så åt vi mera godis... Meeen nu är det inte lördag längre, så nu äter vi noll socker! Heja oss!

Jag har dessutom alldeles nyligen konstaterat att jag förutom sockret, kommer lägga ner brödet. Bröd är som knark för mig, Valjes grova, den kan ROPA på mig från skafferiet, verkligen ropa! "Moooonaaaa, kom och äääät miiiig... Ta den där vassa brödkniven och skääär mig... ta min ändsnutt och bre massa Bregott påååååå...." och jag bara tokfaller för dess lockrop och trycker i mig ändsnutten. Och en skiva. Och en skiva till. Och så en till bara för att det är gott. Tänker att jag ska lägga på en skiva hamburgerkött för det borde ju bli jättegott, men jag når liksom aldrig kylskåpet för jag sitter på min ända på en stol och trycker i mig mackor med bara massa smör.

Eller som igår, vi skulle käka varma mackor. Det ÄR redan bröd i varma mackor, men inte nog med dem som jag skulle äta, utan jag tog ändsnutten (Ja, jag gillar ändsnuttar...) och bredde på tjockt med Bregott. Sedan tog jag en vanlig skiva, återigen, tjockt med Bregott. KAN INTE LÅTA BLI!

Och efter att jag har ätit bröd, så mår jag precis som efter att jag har ätit godis. Jag blir trött, lite snurrig, det pirrar i kroppen (på ett dåligt vis) och magen känns uppsvullen.

Jag har aldrig någonsin i hela mitt liv följt en diet, helt enkelt för att jag inte har varit tvungen, tack och lov. Dock börjar jag lite här, lite där, lite här, nosa på LCHF nu. Inte för att följa som en diet, utan för att helt enkelt få tips om vad jag kan äta för att må bra! Och för att se vad jag kan äta istället för det jag nu ratar! För att alla vägar och stigar jag vandrar och hoppar och släpar mig fram på leder bannemej till en och samma sak - LCHF!

Så nu är det sockerslut för min del, och brödslut. Dock tänker jag som sagt inte följa LCHF som en diet, så jag kommer fortsätta äta frukt (förutom de allra sötaste äpplena, de mår jag också konstigt av), tänker äta de grönsaker jag gillar (även om det inte är ovan-jord-grönsaker) och jag tänker inte sky ketchup eller burkmajs eller godis. Jag tänker bara med LCHF som en liten ledsagare och recepthjälp hitta en väg till ett bättre mående!
Kommentera inlägget här: