sisu

Smådjur på bibblan!

Kategori: Allmänt

Jag och de tre barnen jag jämt släpar på (mild överdrift) var på bibblan idag för en liten gettogether med massa andra mammor. Bibblan i vår stad är bra, för de har ett kafé! Som är billigt! Så det bidde en fika, innan dagens höjdpunkt - smådjurstitten!!

Eskil hängde Mannen-i-den-blårutiga-skjortan-med-en-kameleont-på-huvudet i hasorna mest hela tiden, för nämnd man hade en orm som man fick klappa! Kan det vara en ascool grej i en nästan-femårings ögon eller? PÅ bilden nedan sade jag "Eskil, klappa ormen igen så får jag fota!", därav den pliktskyldiga minen.

 

Lilja lånade min mobil och tog massa foton på alla djur. Här är kameleonten! Nu på axeln!

 

Sköldpadda. Och sen massa andra djur som liksom inte är sååå intressanta eller bra i bildkvaliten...

 

Och så var det leksaksbytardag också! En supertrevlig idé - man tar med sig någon leksak man har tröttnat på, och så lägger man den i en låda, och tar något annat, som man tycker ser skoj ut. Och såklart ska leksakerna vara i bra skick. Ja, typ så att man själv skulle vilja ta med den hem.

Lilja valde sin rosa cykelsits för dockor, en sån där plåtgrej ni vet, plåttrådar liksom... Aldrig använd. Eskil valde en jättefin, fräsch grävmaskin för folk i kanske... 2-årsåldern. Den susar iväg när man trycker på gubben som kör. Båda två var fina saker i lagom storlek tyckte jag.

 

Så kommer vi till byteslådorna. OH. MY. GOD. Vad folk har tagit med sig SKRÄP! McDonald´s-leksaker, en nopprig poliskeps, en trasig (!) pruttkudde, en jojo med massa knutar på snöret... På riktigt? Noll respekt för denna fina idé! Hoppas dessa puckon inte hittade något fint!

Eskil hittade ialllafall en tiger att leka med. En McDonald´s-leksak. Jaja, han var glad iallafall. Och Lilja, hon fyndade stort (dock litegranna på min inrådan), en leksak till hennes bebis (docka) därhemma! Som Mira får låna när bebisen sover! Tack och lov valde pojken som lämnade denna leksak Eskils fina grävmaskin, annars hade jag haft galet dåligt samvete...!

 

Kommentera inlägget här: