sisu

Internet! I love you!

Kategori: Allmänt

Min pappa var en prylnörd och jobbade på Televerket. Är man prylnörd och jobbar på Televerket, så är det rätt givet att ens enda dotter har en egen dator (för att inte tala om egen telefonlinje) när datorer och Internet börjar storma in i folks liv, på det glada 90-talet.
 
Den enda dottern insåg snabbt tjusningen med chattande och hängde på Spray (tror jag) och chattade med kreti och pleti. Många, långa, spännande kvälllar och nätter satt jag och pratade om allt mellan himmel och jord med främlingar och jag älskade det. There were times när jag hellre satt hemma och chattade, än gå ut och träffa kompisar, I admit... Jag gick exempelvis miste om ett MVG i drama för att jag missade en viktig teatervisning vår grupp skulle se, för att jag helt glömde tiden när jag satt och chattade. Vad jag svor när jag insåg det...
 
Tiden gick, jag diggade nätet, men sen flyttade jag hemifrån och jag och min kombo Veronica hade ingen dator. SAY WHAT, hade Mona "datanörd" Sisusson ingen DATOR?! Inget Internet?! GALET!! Jäpp, those were the days... Sen blev jag ihop med maken, och jag var inte så datorig där heller... Nej, faktum är att det dröjde länge innan vi skaffade mer än en dator hem till oss, innan dess var det ett evigt tjat om "Snart vill jag ha datorn"...
 
Nu har vi dock varsin dator (mer än så faktiskt, jag har 2 bärbara och Robert har 1 men 2 monitorer...) och livet leker.
 
När jag blev gravid med Lilja för 8 år sedan började jag hänga på familjeliv.se och sedan dess har min dragning till att surfa varit mer eller mindre ihållande. Jag är en tvättäkta forumbrud, en surfarlover, en Internetälskare...!
 
Jag har funderat på att sluta hänga så mycket på detta tidsstjälande ställe... Men allvarligt, det GÅR inte. Det är så otroooooligt mycket bra saker som händer på nätet så jag varken kan eller vill sluta med det! Det känns som att det tar tid från mitt RL (för att vara lite cool och använda förkortningar) men ... alltså... då går jag ju miste om så mycket annat...!
 
Jag har träffat så mycket fina fina människor på Internet och det är något jag inte för alla lästa böcker eller drejade krukor i världen jag hade velat vara utan...! Ibland har jag varit tvungen att försvara mitt idoga användande av Internet, genom att säga att även där har jag relationer jag måste (vill) vårda. "Relationer på Internet är inga riktiga relationer" har ett mothugg då varit, men BANNEMIG att det VISST är det!! Det ÄR det, och jag TYCKER det och jag VILL vårda dem, så gott det går med make, 3 barn, hus och (snart) jobb...!
 
Anledningen till detta inlägg är en bild jag såg på tumblr.com, en dundermegakul sajt med massa roliga, sjukt igenkänniga bilder. Texten på monitorn är tumblr, men för mig är det mer själva datorn som är grejen... Liksom, själva Internet.
 
Internet, I love you! You will always be in my life!
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: