sisu

Jobba!?

Kategori: Allmänt

För över ett år sedan gick jag hem ifrån jobbet med yrsel, hjärtklappning och jättestor mage. En stressig arbetsplats och bebis i magen var ingen bra kombo.

Nu försöker jag igen. Dock förnyar jag mig lite, jag har bytt arbetsplats, och magen är borta. Jag ska göra ett inhopp och hjälpa till lite på en arbetsplats i Stora Staden, jag får komma när jag vill och gå när jag vill, men för att få något gjort tänker jag mig att jag ska vara på plats vid 8.

Bussen går halv sju. ÅH MAJ GADD! ... som sonen brukar utbrista ibland.

Ja, jag klagar inte, det ska bli mysigt att åka buss! Sitta där, minda min own business, kliva på och kliva av. Sända en eller åttiosju tankar till maken därhemma som är ensam hemma med alla 3 för första gången ever. Inte ens jag har nog varit i den sitsen en hel dag. Jag ska nog köpa blommor till honom efter jobbet. Om alla barnen är mätta och hela när jag kommer hem alltså. Annars får jag slänga blommorna i närmsta papperskorg, om avkommorna är blodiga och skriker av hunger.

Men imorgon alltså. Halv sju. Då ska jag stå och vänta på bussen. Då går jag upp.. kvart i sex. Äh, ingen större skillnad mot nu faktiskt...

Det ska bli spännande!
Kommentera inlägget här: