sisu

Sjukhusränn!

Kategori: Allmänt

Ja, jävlar i min lilla låda vad jag har ränt på sjukan idag! Det började redan klockan åtta imorse! Jag vaknade halv åtta av påminnelsen på telefonen (Ja, våra barn sover sjuuukt länge jämfört med vad jag trodde barn gjorde så då sover jag också länge!) och gick upp, duschade lite och puttrade sen iväg i vår lilla röda elbil.
 
Klockan åtta låg jag så på en halv sjukhusbrits med fötterna i vädret och en liten borste i kussimurran, för nu skulle det tas cellprover! Allt gick bra som vanligt, men det blir jävlarimig ingen spiral i detta hem, för SÅ kul är det inte att ligga där och fläka upp sig!
 
Sen åkte jag hem. Åt frukost. Diskade. Klockan tio var det dags igen! Dock inget sjukhusbesök, men nästan lika läskigt - jag skulle på gym! För första gången typ EVER, borsett från den där gången i lilla gymmet i Byhåla när jag lyfte några hantlar och sedan gav upp.
 
Jag mötte den som skulle instruera mig och så satte vi igång. Första maskinen var en sån där där man liggernerochvevaruppfötternamotrumpan. SHIT vad jobbigt det var!!! Nästa maskin var också nåt med ben, men inte riktigt lika jobbig, men nästan. Sen blev det tack och lov bara enklare och enklare, kanske hade jag för klena vikter, kanske var det FÖR tungt på benmaskinerna.
 
En halvtimme senare var det tack och hej och jag susade hem igen. Stekte oss lite pannkakor. Jag åt mina med hallonbananmos och turkisk youghurt med vaniljpulver. Yu-um!
 
Seeeeen iväg igen! Jag och Eskil åkte till vårdcentralen klockan 13 där de karvade i tre ställen på min kropp. Jag tog bort födelsemärken för 10 dagar sedan och fick nu höra att jag har gott läkkött, för jag och mitt kött hade tydligen ryckt åt sig stygnen och ville baka in dem i mig själv, så det var lite traumatiskt att få bort dem. Men det gick bra, såklart, man är ju en superwoman!
 
Och så efter vårdcentralen var det sus iväg igen i lilla röda, till sjukhuset en andra sväng. Nu var det dags för Eskil att kolla den där eviga lilla näsan med MR. Men det gick bra! Slutet gott, allting gott, nu ska jag duscha, dricka te och kolla på film med maken!
Kommentera inlägget här: