sisu

Glass?

Kategori: Allmänt

Drog med mig make och barn ner på stan idag, tänkte leka lyckliga familjen och ta varsin glass på eftermiddagen. Jag var inte ett dugg sugen och tänkte inte ta någon glass, men så skedde något som var så förfärligt onödigt och knasigt!

Eskil bad om en glass med vanilj och blåbär. Han råkade få choklad och blåbär. Killen i kiosken vänder sig om för att slänga glassen och börja på ny kula (höhö) då jag hör mig själv säga "Men det behöver du inte, jag tar den!".

Say WHAT?? Alltså, jag försöker undvika socker. Är det då inte rätt onödigt att när jag inte ens är SUGEN, trycka i mig en glass, bara för att jag tyckte synd om en kioskanställd som gjorde fel??

Hade jag fått välja själv hade jag INTE valt choklad och vanilj, booooring! Nej, då hade det blivit storfavoriten pecannöt, eller kanske Lionsglassen, eller typ romrussin...

Tsss......
Kommentera inlägget här: