sisu

Lista!

Kategori: Allmänt

Hittade en lista på Tumblr! Den är på engelska, men blogg.se är som jag har sagt förut, såååå segt, så jag orkade inte med mer än att fylla i den.
 
Enjoy taking a part of my life! =D
 
Have I ever:
 
1. Taken a picture naked? 
Ja, av alla möjliga sorters anledningar...       
                                                                                   
2. Painted your room?
Ja, en gång när jag var typ 16 skulle jag få ommålat i mitt rum, så då skrev jag och mina kompisar över hela mina väggar! GUD så kul det var! Samma sak gjordes faktiskt när jag var 19 och hade flyttat hemifrån och skulle få omtapetserat! Ohh, memories!
Men painted, målat, japp, men jag får inte göra sånt längre, för Robert tycker inte jag är nåt bra på det...
                            
3. Kissed a member of the same sex?     
Njäe, mer oj-nu-är-jag-lite-på-lyran-puss-på-dig-girlfriend-aktigt. Inget hångel med tungan och så. Mer puss.                        
 
4. Drove a car?           
Jaa, jag har haft körkort i 10 år, yeah!
                 
5. Danced in front of your mirror?
Alltså, jag har faktiskt inget riktigt minne av något sådant... men jag MÅSTE ha gjort det...?? Jag svarar ja på den frågan! =D
                            
 6. Had a crush?      
OMG, hade jag någonsin INTE haft en crush i åldern 8-19!?
 

7. Been dumped?  

Nej, thank god!                                                              

 

8. Stole money from a friend? 

Nej, däremot av min mamma. Snodde typ en femma i taget tills hon kom på det, och guuud vad jobbigt det var när hon upptäckte detta och pratade med mig! Never again!                            

 

9. Gotten in a car with people you just met?  

Haha, ja! Återigen, underbara memories!                                                                                        

 

10. Been in a fist fight? 

GOD no! Jag skulle aldrig överleva nåt sånt!                           

 

11. Snuck out of your house?

Nope.

 

12. Had feelings for someone who didn’t have them back?

Hänvisar vänligen till fråga 6.                             

 

13. Been arrested?

Nänä, inte jag inte!                             

 

14. Made out with a stranger?

Usch ja. Av de fåtal gånger jag har made out med folk har det varit med mestadels strangers...                            

 

 15. Met up with a member of the opposite sex somewhere?

What?? Vaddå, bestämt en helt vanlig träff eller? Isåfall ja. Annars... vet inte? Antagligen inte? Eller va?                            

 

16. Left your house without telling your parents?

Näe, det tror jag väl inte.                            

 

17. Had a crush on your neighbor?    

Näe, har inte haft särskilt crushable neigbours... =)                        

 

18. Ditched school to do something more fun?  

Haha, jaa! Det var en fredag i sjuan tror jag... Det var ett avskyvärt schema på fredagar; gympa, matte, fysik, bara bassa sunkämnen. Så jag tog tåget till Uppsala och hängde med Katta! Det var en härlig dag! =D                          

 

19. Slept in a bed with a member of the same sex? 

Ja, om det finns mycket hjärtan måste det finnas plats med många stjärtar. Så att säga.                            

 

 20. Seen someone die?  

Ja, min älskade Sisu.                          

 

 21. Been on a plane?  

Ja, massa med gånger under min uppväxt.                         

 

22. Kissed a picture?   

Haha, jag vet inte! Antagligen! =D                          

 

23. Slept in until 3?       

Nej, runt lunch är nog det mesta jag har lyckats med. Efter studentskivor i gymnasiet.

 

24. Love someone or miss someone right now?   

Jag älskar Robert just nu, och saknar a whole bunch of people!                          

 

25. Laid on your back and watched cloud shapes go by?

Vet inte...!                            

 

 26. Made a snow angel?   

Japp.                         

 

27. Played dress up?

Japp!                            

 

28. Cheated while playing a game? 

Nejjj, jag AVSKYR fusk!                            

 

29. Been lonely? 

Varit ensam? Rent fysiskt? Öh, ja. Länge sedan sist nu dock... =)                           

 

 30. Fallen asleep at work/school?   

Japp.                         

 

31. Been to a club?  

Ja, i mina ungdoms glansdagar....                          

 

 32. Felt an earthquake?  

Nope.                          

 

 33. Touched a snake? 

Nä, blä!                           

 

34. Ran a red light?

Näe, men däremot körde jag åt fel håll i en rondell i Växjö för 8 år sedan. Höhö.                            

 

 35. Been suspended from school?

Näjje!                            

 

36. Had detention?   

Nej, vi har nog inte haft såna straff i mina skolor... men även om det hade funnits hade jag inte råkat ut för det tror jag.                          

 

37. Been in a car accident?

Ja, på vägen mellan svärisarnas place och Byhåla. Den delen av vägen kallas numera för "Monas kurva"...                             

 

 38. Hated the way you look?     

Näe, mest velat ändra ditten och datten bara.                       

 

 39. Witnessed a crime?    

Ja.                         

 

40. Pole danced?   

Nej, men jag skulle vilja!!                          

 

 41. Been lost?

Happens all the time... Så tröttsamt!                             

 

42. Been to the opposite side of the country?      

Typ Norrland då eller...? Njaa, på nån skidtur kanske.                      

 

 43. Felt like dying?

Åh gud, ja, när jag hade mjölkstockning med Eskil, 40,9 graders feber och den vägrade gå ner trots medicin! Dödsångest deluxe!                             

 

44. Cried yourself to sleep?

Ja, det har jag nog. Minns inte anledning dock.                             

 

46. Sang karaoke? 

Jaa, haha!                            

 

47. Done something you told yourself you wouldn’t?  

Jaa, herregud. Oftast har det med choklad att göra...

 

48. Laughed until something you were drinking came out your nose?   

Antagligen, ja. =D                          

 

49. Caught a snowflake on your tongue?

Antagligen ja.                             

 

50. Kissed in the rain?

Ja, vi förlovade oss en regnig dag, så då blev det a kiss under the umbrella.                             

 

 51. Sang in the shower?

Njäe, mer nynna.                            

 

52. Made out in a park?

Jaao...

 

 53. Dream that you married someone?

Jag vet inte... Kanske?                            

 

 54. Glued your hand to something? 

Näe.                           

 

55. Got your tongue stuck to a flag pole? 

Näe.                           

 

 56. Ever gone to school partially naked? 

Nope.                           

 

57. Been a cheerleader?   

Nej, men hade det varit mer vanligt i Sverige hade jag tyckt det vore skitkul! Om förvisso det inte bara vore the popular girls som vore det här med, då hade jag inte haft en chans...!                          

 

58. Sat on a roof top?

Nej?                            

 

59. Brush your teeth?

Men duh.                            

 

60. Ever too scared to watch scary movies alone?

Näjje, inte om jag har varit med någon. Ensam kollar jag aldrig på filmer.                            

 

61. Played  chicken?

Näe.   

 

62. Been pushed into a pool with all your clothes on? 

Nej, men däremot ner i Dalälven. Inte så dramatiskt som det låter dock, det var en vanlig badstrand.                            

 

 63. Been told you’re hot by a complete stranger?   

Nej. Jag tror inte det...! Däremot var det någon som sade att jag hade vackra ögon... Fast det är även ett av mina få hångel, så det var säkert bara en raggningsreplik... *s*                         

 

64. Broken a bone? 

Nej.

 

65. Been easily amused?

Haha, typ jämt? =D                             

 

66. Laughed so hard you cried?

Jaa! Det gick på riktigt över i någon slags ofrivillig hysterisk känsla, snarlik gråt...! Helt galet...!                             

 

67. Mooned/flashed someone? 

Jag tror det? På vägen mot Vimmerby, en sen natt. Kan ha varit under min möhippa men jag är INTE säker...                            

 

68. Cheated on a test? 

Ja. I högstadiet.                           

 

69. Forgotten someone’s name?

Jaa, det har väl alla?                            

 

70. Slept naked? 

Vareviga natt!                           

 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2012-07-03 | 20:05:07

    lonely = psykiskt ensam
    alone = fysiskt ensam

Kommentera inlägget här: