sisu

Snart! Om några år!!

Kategori: Allmänt

Man ska leva i nuet, njuta nu, mindfullness, mañana mañana eller hur det nu stavas... Jaa, jag VET! Men jag längtar SÅ efter framtiden, och jag ser SÅ mycket fram emot framtiden!!

Liksom, kolla här:

Jag och maken blev tillsammans sommaren 2000.
Sommaren 2002 köpte vi hus.
Sommaren 2004 föddes barn 1
Sommaren 2005 gifte vi oss
2005-2007 pluggade maken
Sommaren 2007 föddes barn 2
Hösten 2007 hade vi dubbla boenden+föräldraledighet
2008-2010 pluggade jag
Vintern 2010 köpte vi hus
Sommaren 2011 föddes barn 3

Ser ni alla dessa ÅR, i stort sett varje år sedan vi blev tillsammans, som bara har kostat pengar och kostat pengar och kostat pengar? Och har det inte kostat pengar så har vi haft minimal inkomst, i form av föräldrapenning och studieår utan lån. Vi har inte haft det fattigt, men nog fasen har vi inte kunnat göra allt skoj vi hade velat.

Men nu! Nu jäääävlar! Nu ligger framtiden framför oss som en stor röd matta och med betjänter på var sida med champagneglas i handen! HERREGUD vad vi ska ha det bra! Inga fler hus att köpa, inga fler studieår, inga fler föräldraledigheter, nu är det bara jag, maken, barnen, huset, och två jobb!!

Att fräscha till huset är prio ETT! Prio två är att resa! Prio tre... eller kanske prio två, vi får se, är att åka på bröllopsresa!

YAY!

Kommentera inlägget här: